Skuggornas hus

Angerborn, Ingelin

Hjärtat slog högt och vilt medan jag storögt stirrade på pappret framför mig. Det var inte möjligt, jag kunde inte ha ritat det här! Jag hade ju bara klottrat! Och ändå fanns hon där, som en skugga i väggen. Vem är den mystiska tjejen som dyker upp i Sakarias teckning? Och vad är det egentligen som döljer sig i det gamla husets snirkliga skuggor? Höstlovet blir inte alls som Sakarias har föreställt sig. I stället för en efterlängtad resa med pappa, blir det bara en vecka hemma hos farmor och farfar. Men det blir också början på något helt annat. Något han aldrig ens hade kunnat föreställa sig Skuggornas hus är en ny, mysryslig bladvändare av Ingelin Angerborn, författare till succéboken Rum 213.

Det handlar om Sakarias som ska vara hos sina farmor och farfar under höstlovet. Och då märker han att det händer konstiga saker i trapphuset. Jag tycker detta är en bra bok som man behöver vara 11-13 år för att läsa.

Den här boken är bra och spännande!!!!

Den här boken är bra och spännande!!!!

Den här boken är jätte bra!!! Hjärtat slog högt och vilt medan jag storögt stirrade på pappret framför mig. Det var inte möjligt, jag kunde inte ha ritat det här! Fortsättningen följer!!! Testa den här boken, den här boken är spännande och jätte bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Per Olsskolan/fyror

2021-11-16

Jag ger den här boken 2 för den var väldigt tråkig. recomendera inte den!

Den va väldigt spännande men ibland var den långtråkig men på slutet blev det väldigt spännande;)

Denna bok handlar om en flicka som bor hos sina farmor och farfar. Och hon går på bildlektioner och där träffar han Salma. Denna bok passar till folk som gillar lite kusliga böcker. Av Alex

Hedskolan 4

2021-10-05

Jag tyckte boken var bra lite enkel men ändå bra. Boken handlar om en flicka som tog ett foto med sin kompis men hennes kompis syndes inte på fotot. Jätte bra bok!

Det handlar om en tjej som hade en vän som inte syndes på foton och då blev alvida

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-10-01

Undersök!
Beskriv huvudpersonen:Hon heter sakaria tror jag och så har hon höstlov men hon måste vara hos farmor och farfar.

När och var utspelar sig handlingen: Det utspelas i en stad.

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta):Fakta
Skräck
Beskriv!
Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händer). Avslöja inte slutet: Boken handlar om att hon är hos sin farmor och farfar och dom har flyttat in i ett hus som var kusligt.

Gissa!
Kom på en fortsättning till boken: Jag vet ej.

Rapportera!
Nya ord jag har lärt mig: Inga nya ord

I den här boken är det en pojke som heter Sakarias som är 11 år och hans föräldrar är skilda. Has mamma har fått barn och hans pappa jobbar hela tiden. Han skulle resa med hans pappa men det gick inte för att hans pappa skulle jobba. Sakarias bor hos sina farmor och farfar på höstlovet. Han går till en rit kurs varje dag och där träffar han sin nya kompis Salma. Sakarias och Salma undersöker höghuset farmor och farfar bor i för att dem tror att det spökar.

Jag tycker att den här boken var bra för att den var spännande.
Jag tycker att om man gillar böcker som handlar om spöken så passar den här boken.

Super bra bok 🤠