Skuggor av hat

Kamps, Ingrid

| 2003

2017-07-17

Det hr r den tredje boken jag lser av Ingrid Kamps om distriktskterskan Mari, hennes sambo, polisen ke, sonen Anton, svrfrldrarna Iris och Gsta och de terkommande kollegorna p Maris arbetsplats- vrdcentralen i samhllet dr hon bor. Liksom som i de tv fregende bckerna s blandas skickligt vardagshndelser med spnning och mord. Jag tyckte om Ingrid Kamps tidigare bcker och lskade denna, som faktiskt r bok nr. 2 i serien- jag har helt lst de i fel ordning. Personportrtten r fantastiska, likas vardags och naturbeskrivningarna. Jag antar att man skulle kunna kalla den fr vardagsdeckare. Bst av allt r nog nd karaktrerna som det r ltt fr mig som lsare att ta till mitt hjrta. Ingen r extremt ondskefull utan mnsklig. Hundra gnger bttre n de barnsligt skrivna dussindeckare som det slpps alldeles fr mycket av idag. Ingrid Kamps deckare pminner en hel del om Aino Trosell-deckarna med Siv Dahlin och dem tyckte jag ocks vldigt mycket om.
Jag hoppas att Ingrid Kamps som tydligen inte skrivit fler bcker om Mari, beslutar sig snarast fr att skriva en fjrde bok. Jag vill ju veta vad som ska hnda med Mari, ke, Anton, Gsta & Iris.
Jag ger drfr den hr boken det hgsta betyget, en stark 5:a och kan riktigt varmt rekommendera den liksom Ingrid Kamps tidigare deckare!