Skuggan

Dahlin, Petrus

Lttlst skrmselhicka! En mrk hstkvll nr Alvaro gr hem p gngvgen knner han sig frfljd. Men nr han vnder sig om ser han bara sin egen skugga. Nsta dag hnder det igen, och snart inser Alvaro: hans egen skugga vill honom illa! Gr det att fly frn ngot som alltid r bakom en?

Rda skola k 4

2021-12-02

Jag har lst en bok som heter skuggan av Petrus dahlin och johanna kristiansson. Den handlar om en kille som heter Alvaro och han blir jagad av en skugga fr att han frskte dd sin skugga nr han var liten.

Boken handlar om en pojke som skulle g hem frn sin vn men han mrkte att ngon frfljde honom. en kan vara bra fr de lite mindre barnen men jag sjlv tycker inte den var s bra fr den inte var s intressant. Pelle

Hedskolan 4

2021-10-07

Jag tycker att den var bra fr den var rolig

Den handlar om en kille som blir rdd om sin skugga, men den lever. Den r en vldigt bra bok!

Boken var lskig 👻 och bra satedet och den var koll.😵‍💫

Erika Heden

2021-09-17

Superlskig fr att vara en barnbok :O Jag gillar det!

den var bra

🌹😱 Barnbarnet tyckte att denna var super lskig💜💜💜💜💜 av 5st😱