Skuggan

Dahlin, Petrus

Lättläst skrämselhicka! En mörk höstkväll när Alvaro går hem på gångvägen känner han sig förföljd. Men när han vänder sig om ser han bara sin egen skugga. Nästa dag händer det igen, och snart inser Alvaro: hans egen skugga vill honom illa! Går det att fly från något som alltid är bakom en?

Råda skola åk 4

2021-12-02

Jag har läst en bok som heter skuggan av Petrus dahlin och johanna kristiansson. Den handlar om en kille som heter Alvaro och han blir jagad av en skugga för att han försökte död sin skugga när han var liten.

Boken handlar om en pojke som skulle gå hem från sin vän men han märkte att någon förföljde honom. en kan vara bra för de lite mindre barnen men jag själv tycker inte den var så bra för den inte var så intressant. Pelle

Hedskolan 4

2021-10-07

Jag tycker att den var bra för den var rolig

Den handlar om en kille som blir rädd om sin skugga, men den lever. Den är en väldigt bra bok!

Boken var läskig 👻 och bra satedet och den var koll.😵‍💫

Erika Hedéen

2021-09-17

Superläskig för att vara en barnbok :O Jag gillar det!

den var bra

🌹😱 Barnbarnet tyckte att denna var super läskig💜💜💜💜💜 av 5st😱