Skuggan i stallet

Genar, Katarina

Fatima har precis börjat på ridskola. Hon är ensam i stallet och ryktar sin häst, de andra i gruppen har redan hunnit iväg till ridhuset. Plötsligt hörs ett ljud längre in i stallet. Det är någon som sjunger svagt. Konstigt, Fatima var säker på att hon var ensam kvar. Hon går längre in i stallet. Där står en flicka och ryktar en stor svart häst. Fatima har aldrig sett någon av dem förut. Så ser flickan på Fatima och säger: "Vill du rida ut med mig idag?" Det låter roligare än att rida i ridhuset, och Fatima gör sig redo. Men när hon ska rida efter flickan på den svarta hästen vägrar Fatimas häst röra sig ur fläcken. Vad är det han är rädd för? Lättlästa böcker från Nypon är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för den tänkta läsarens ålder.

Den var överaskande.

Boken handlar om en tjej som heter Fatima. Fatima har börjat ridskolan. Fatima var ensam i stallet trodde hon, men då såg hon en tjej som frågade henne om hon ville rida ut i skogen. Boken är bra, spännande och lite läskig.

Bra, lätt att läsa och lite sorglig....

Boken handlar om en flika som skulle gå till sin ridning men när hon kom dit såg hon en flicka som inte gick i samma ridgrupp som henne hon frågade vill du rida med mig sa flickan. Det ville inte hon. Boken var bra men inte så läskig som jag trodde.

den var inte så jätte bra för jag gillar inte hästar

4, Vireda Skola

2021-10-08

En flicka hade ramlat ner för ett stup.

Jag gillar inte hästböcker i vanliga fall men denna var faktiskt ganska bra för att den var lite läskigt och det gillar jag för nu är det också halloween snart och det gör att jag gillar sådana böcker.

Av: Bea

bra bok

Jag rekommenderar denna bok för jag gillar spökhistorier och hästar

Den va jätte dålig

Lite konstig men spännande.

Den var bra men lite läskig. Jag rekommenderar dig att läsa den!

Den var bra för att den var spännande men lite läskig. Jag rekommenderar att du läser den.

Spännande 💜💜💜💜