Skuggan av henne

E Wahlgren, Anna

| 2016

Vem lyssnar du på när sanningen är för tung för att bära? Går det att glömma och förlåta? Så fort Marie sätter foten i den lilla staden Norfors börjar hon ångra sitt beslut. På behörigt avstånd från Stockholm har hon och maken Christian alla möjligheter att rädda sitt äktenskap, men riskerar även att förlora allt. I takt med att Christians frånvaro ökar tränger en oönskad närvaro sig på, och när ett barn försvinner i Norfors växer Maries oro för dottern Ellen. Finns det ett samband med tragedin som utspelade sig i staden många år tidigare? Har hon genom att flytta satt sin egen dotter i fara? Ensam kämpar Marie mot hotet som riskerar att krossa allt. Ett hot som befinner sig närmare än hon tror. Skuggan av henne är en psykologisk spänningsroman och Anna E Wahlgrens debutroman.

A H

2020-01-06

Rörig och helkonstig bok som jag aldrig skulle läst .. men jag slutar inte när jag väl börjat. Phu.

Bokslukerskan

2017-10-08

Det bär emot att risa.
Men ärlighet varar längst har jag hört.
Förlåt Anna 😔
Maria Lyckow fick mig åtminstone att lyssna hela boken ut.
En värdig uppläsare, behaglig att lyssna på.
Men storyn stod o stampade, nästan konstant.
Frustrerat uttråkad.
Så kände jag mig.
Kan den inte ta slut någon gång?
Jag fann boken innehållslös.
En story som borde få plats på max 100 sidor.
Så man slapp detta eviga ältande.
Till förbannelse!
MEN;
Alla förtjänar en andra chans.
Jag kommer att läsa Annas andra bok - "Efter Emma".

2017-06-19

Jag har märkt att ett flertal böcker som jag fick förra sommaren på något sätt har försvunnit i bokhögarna och förblivit olästa. Detta försöker jag nu åtgärda, sakta men säkert. Skuggan av henne är en sådan bok och om jag ska vara helt ärlig, vilket man ju ska, så kan det i det här fallet spela in att den är en egenutgivning. Min läslust har ett flertal gånger nästan förstörts av böcker som aldrig borde ha getts ut. Den här boken är ett av de där undantagen som gör att jag förmodligen kommer att fortsätta läsa egenutgivna böcker. Läs mer på min blogg

Helt okej 😊

2017-02-16

Jag gillar i vanliga fall psykologiska thrillers som riktigt kryper in under huden i stil med Inger Frimansson. Men den här boken är endast trist, förutsägbar & ospännande. Karaktärerna är dessutom totalt ointressanta och jag känner ingen sympati för någon av dem. Bra uppläsare däremot! Svag 2:a!

En spännande, omskakande och stark debut!