Skräcknatt

Jackson, Lisa

| 2007

MEDAN HON FÖRSÖKER MINNAS... Eve Renner kämpar för att minnas kvällen då hon var nära att dö. Glimten av älskaren Cole Dennis ansikte etsades fast på hennes näthinna då kulan slungade in henne i mörkret. Men hennes oförmåga att tydligt minnas den kvällen, gör att han slipper mordåtal. Knappt har han släppts på fri fot förrän mördandet börjar på nytt. BLIR MORDEN FLER OCH FLER... Morden är bisarra. Kropparna tatueras med siffror, som liksom de rituella inslagen i morden framstår som meningslösa. Enda kopplingen mellan offren pekar mot platsen som var Eves andra hem i barndomen. NÅGON VÄNTAR PÅ ATT SLÅ TILL IGEN... Nyckeln till att hitta mördaren ligger gömd i dess hemliga rum och korridorer - och i Eves medvetande. Då minnet börjar återvända blir Eve farligare och mer sårbar. Någon har väntat väldigt länge på att utkräva hämnd.

2020-03-10

En riktigt lång thriller men en riktigt bra och mycket spännande sådan. Boken engagerar mig direkt från start, karaktärerna är engagerande, språket bra och boken är till och från riktigt otäck. Jag ser att den här boken är en del i en serie och jag vill mer än gärna läsa de resterande böckerna av Lisa Jackson. Kan absolut varmt rekommenderas av mig!
Väldigt bra uppläsare dessutom!
Slutbetyg, en 5:a!