Skoterresan

Risberg, Jonatan

| 2023

20 år sedan eldade Albin upp skotern för att rädda sin väns liv. Nu har deras dramatiska äventyr blivit barnbok: Skoterresan, som är uppskattad av både stora och små och har blivit en favorit hos flera barn.  Boken är inspirerad av den sanna händelsen och är uppdelad i tre delar. Första delen är berättelsen inspirerad av den sanna händelsen. Andra delen, en summering av den sanna händelsen och avslutande delen är om skotervett.Den fiktiva berättelsen: Vännerna Bo och Eskild åker ut på skotertur, intet anandes att det skulle bli en resa som förändrade deras liv. Ett varmhjärtligt, dramatiskt äventyr om vänskap, uppoffring och att våga ta ett första steg.Vackra illustrationer av Tea Engvall (tidigare Sjöblom).Det sanna äventyret En kall lördag, vintern 2003 for vännerna Albin Eriksson och Tomas Hellholm ut på en skotertur från Skorpedtill Sollefteå för att köpa Pizza. Trots...

Jeremia Vestin

2023-06-19

Mycket fängslande berättelse! Mina barn älskade den! (2-,-4 och 5-åring). Jättefina bilder!

Jeremia Vestin

2023-06-19

Elin Nerpin

2023-05-24

Fantastiskt fin bok som berör och lär ut!

Elin Vinberg

2023-05-12

En spännande och varm berättelse som gick hem både hos 5- och 6-åringen.

Rebecka

2023-03-15

Denna bok blev en favorit för min fyraåring. Lagom mycket spänning & dramatik och otroligt fint illustrerad.

Rebecka

2023-03-15

Sannah Näslund

2023-03-14

En gripande berättelse om vänskap och mod som tilltalar både barn och vuxna. Härliga, livfulla illustrationer.

Sannah Näslund

2023-03-14

Rebecka Wågström

2023-03-13

Bra bok som fångade både mig som uppläsare och barnen, fina bilder att titta på även för 1½ åringen. Kul med en verklighetsbaserad händelse

Patrik Häggström

2023-03-03

Väldigt bra bok. Spännande att den baseras på verklig händelse.
Min son på 8 år tyckte den var väldigt bra och spännande