Skorpan flyttar hemifrn

Hkansson, Maja

| 2023

Hsten Skorpan har fyllt tv r och det r nu dags fr nsta utmaning i livet. Skorpan ska lmna grden och sin strsta trygghet, mamma Molly.Innan avfrden till den nya grden fr Skorpan mta sin nya ryttare, Hilda. Hon verkar snll, hon klappar Skorpans blanka nytvttade pls och leder upp honom p hsttransporten.Vl framme p det nya stllet gller det att visa upp sin bsta sida, men det gr inte riktigt som Skorpan har tnkt sig. Han rkar ut fr en pinsam hndelse. Skorpan skms, hur ska han nu kunna f nya vnner?

Jttefin och vlskriven bok! Perfekt present till tjejer/killar som rider och gillar hstar.

Detta r en hrlig feelgood-bok fr alla hsttokiga barn.

Rolig och st barnbok!

Spnnande och lrorik barnbok, ven med fina bilder. Har blivit en favorit hos mitt kusin barn!

Jag arbetar p en frskola med barn 1-5 r. Detta r en trevlig bok med roliga och frgglada bilder. Man lr sig ven fakta om hsten. Jag rekommenderar denna bok, man behver inte vara intresserad av hstar fr att vilja lsa och uppskatta boken.

Vilken fin debut av frfattaren! Jttebra bok dr mina barn bara ville fortstta lsa, ven fast de inte egentligen r hstintresserade. Nu hoppas barnen p flera bcker!

En vldigt bra bok, perfekt fr barn som precis brjat att lsa och lskar de hstar r detta boken gr dem.