Skogens systrar

Dahlin, Petrus

| 2009

En klassisk spökhistoria från succéförfattaren Petrus Dahlin! Tom gillar inte att vara i nya sommarstugan. Den ligger ensligt, han har ingenting att göra, att leka med kottdjur är inte hans grej, och han gillar inte skogen. Skogen är inte hans vän. Han gillar gator, asfalt och trottoarer. Men plötsligt börjar det hända mystiska saker. Det försvinner mat från jordkällaren. När Tom badar i sjön tar någon hans kläder och sprider ut dem i skogen. Och en tidig morgon ser han en flicka springa genom dimman över deras tomt. Nästa gång han är i skogen känns det som om han inte är ensam. Som om det är någon annan där … Han träffar tre föräldralösa systrar som bor i skogen. De är underliga, hemlighetsfulla och lite farliga. Tom förstår sig inte riktigt på dem, men kan ändå inte låta bli att träffa dem. Skogens systrar är lättläst, den är rakt och enkelt berättad. Passar för både tjejer och...

Jag tyckte om boken mycket, dock gillade jag inte huvudpersonen så mycket men handlingen var bra!
Den var spännande och lite läskig.
Den var också väldigt lättläst så om du är snabb på att läsa så kan man läsa ut den på en morgon!😉

Skagens systrar den är spännande, men enda lite läskig. Den har inte jätte långa kapitel. Han som skrev boken heter Petrus Dahlin. Det han handlar om en hemsökt skog och ett torp kan man säga. Den var spännande för att man visste inte vad som skulle hända. Huvud personen heter Tom. Den här bokrecensionen är jord av Göta och Tove.

Forsenskolan 4B

2021-11-17

Skogens systrar är en spännande och bra bok🤩 Den är så magisk och man lever verkligen i den🔮

Både i nu tiden och föritiden och i Sverige.
Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta):
Beskriv!
Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händerp). Avslöja inte slutet:
Martin gick till galgbacken med sinna vänner Martin trillade och tog tag i en blomma som kallas alruna den lossnar ifrån gräset och den börjar skrika hur vågar du väcka mig med blommat gjorde så han kom till föritiden.

sarah skalli

2021-10-07

Boken är spännande och lite läskig här och var. En killes föräldrar har köpt ett torp. Han tycker det är tråkigt först för att han tror att han är ensam. En dag går han ut i skogen och utforskar stället.Han gick till en sjö för att bada. han tar av sig kläderna för att han har inte med sig badkläder.Sen när han har gått upp för badet är hans kläder borta. Han är inte ensam. Författare:Petrus Dahlin. Jag rekommenderar boken för att den har medelt med bra långa texter och den är kul att läsa.

Jag tyckte att boken var spännande därför att det var tre systrar som var ensamma och bortglömda och jag ville veta hur det gick för dem.

Gullis lästips

2018-09-26

Skogens systrar är en spännande rysareberättelse som är uppdelad på sju dramatiskt skrämmande berättelser.

Det är en mystisk och spöklik bokserie med en dragning åt det övernaturliga som är skriven med ett enkelt och lättläst språk, men lyckas ändå bibehålla obehaget genom flera av böckerna. Det är den ultimata läsningen för slukaråldern och för den som gillar skräck, spänning och att bli skrämd.

Sammanlagt får dessa nervkittlande och mycket obehagliga spökhistorier fem av fem möjliga stjärnor.

Super

Helena Johansson

2012-10-26

Den var underbar! Mystisk och läskig i vissa delar! Den är underbar för dig som gillar mystiska/läskiga böcker!

Klara Tullsten

2012-05-20

Den är bäst! Den är spenande, och när man börjat läsa den, går det inte att sluta!!

Mina brorsbarn älskade den när jag läste den för dem, framförallt en bra avvägning mellan roligt, spännande och ruskigt.