Skatten på Trollholmen

Berättelsen utspelar sig på västkusten och handlar om Sjöbodstomten och hans kompisar. En dag när Sjöbodstomten kokar soppa hittar han ett mystiskt papper inne i sin morfars gamla kryddskåp. Det visar sig vara en skattkarta. Enligt kartan ska det finnas gömd en skatt långt ute till havs, på en holme som kallas för Trollholmen. Trots de hört att det bor ett hemskt troll på holmen, vågar Sjöbodstomten och hans vänner Fjärilsfen, de tre hönorna Guldhals, Lill-Toffsan och Skäggemumma och Nikodemus, ändå bege sig iväg dit. Men kommer de hitta någon skatt, och bor det verkligen ett troll där som myten säger? Ett spännande äventyr väntar där de stöter på märkliga ting, stora faror och fantastiska händelser.

Peter Ilmrud

2017-05-14

En mycket intressant och lättläst bok! Spännande äventyr i fina miljöer som får en att längta till västkusten.
Min dotter (6år) tyckte den var spännande och roligt. Den fungerade bra som godnattsaga.

Jonathan Jehander

2017-04-30

Kan varmt rekommenderas. Både jag och mina barn (6 & 8 år) älskade illustrationerna och berättelsen. För alla som tillbringar somrarna i Bohuslän så är denna bok ett måste att läsa med sina barn.