Skaren

French, Tana

| 2023

Utsedd till rets bsta thriller av The Times och The Guardian, samt rets bsta pocket av The Sunday Timesoch The TimesEn tt berttelse dr spnningen hela tiden stiger. Lotta Olsson rekommenderar Skaren i DN ven deckare kan vara stor litteratur och Skaren r den bsta romanen jag har lst i r. Det r en rrande berttelse om vnskap ver generationsgrnser, om vad ensamhet och rdsla gr med oss och om naturens lkande kraft. Malin Persson Giolito, Vi lser Tana French r inte bara en av de frmsta thrillerfrfattarna, hon r en stor frfattare. Gillian FlynnCal Hooper trodde att en by p den irlndska landsbygden skulle vara den perfekta tillflyktsorten. Efter tjugofem r som polis i Chicago och en uppslitande skilsmssa lngtar han efter ett lugnt liv p en vacker plats, med en pub inom rimligt avstnd. Utredningsarbete...

Annica Sandstrm

2023-08-05

Den r s bra,en varm deckare,ingen tvekan 5 stjrnor

Nina Gustafsson

2023-08-03

Lngsamt berttat om hemligheter p vischan p Irland. Den nyinflyttade fd polisen Cal hjlper lite motvilligt unge Trey att leta efter hennes bror och det verkar som byborna har saker att dlja. Lite fr seg.

Lars Persson

2023-07-15

En underbar bok med mycket vrme men ven spnning. nnu en fulltrff av denna frfattare

2023-05-31

Kanske nra en femma! Det r vl egentligen inte mycket till deckare, men en lysande bok! S mycket vrme och klokskap, man blir riktigt glad och varm i sjlen av att lsa om vnskapen mellan den gamla, erfarna polisen och den stukade tonringen. Mrkret finns ven i den lugna landsbygden, med Cal och Trey vervinner det tillsammans. Bra!

Henrik Johansson

2023-05-13

Gillar du spnning och inte har lst Tana French? Gr det! Riktigt spnnande och bra berttelse