Sökaren

French, Tana

| 2023

Utsedd till Årets bästa thriller av The Times och The Guardian, samt Årets bästa pocket av The Sunday Times och The Times»En tät berättelse där spänningen hela tiden stiger.« Lotta Olsson rekommenderar Sökaren i DN »Även deckare kan vara stor litteratur och Sökaren är den bästa romanen jag har läst i år. Det är en rörande berättelse om vänskap över generationsgränser, om vad ensamhet och rädsla gör med oss och om naturens läkande kraft.« Malin Persson Giolito, Vi läser »Tana French är inte bara en av de främsta thrillerförfattarna, hon är en stor författare.« Gillian FlynnCal Hooper trodde att en by på den irländska landsbygden skulle vara den perfekta tillflyktsorten. Efter tjugofem år som polis i Chicago och en uppslitande skilsmässa längtar han efter ett lugnt liv på en vacker plats, med en pub inom rimligt avstånd. Utredningsarbete...

Annica Sandström

2023-08-05

Den är såååå bra,en varm deckare,ingen tvekan 5 stjärnor

Nina Gustafsson

2023-08-03

Långsamt berättat om hemligheter på vischan på Irland. Den nyinflyttade fd polisen Cal hjälper lite motvilligt unge Trey att leta efter hennes bror och det verkar som byborna har saker att dölja. Lite för seg.

Lars Persson

2023-07-15

En underbar bok med mycket värme men även spänning. Ännu en fullträff av denna författare

2023-05-31

Kanske nära en femma! Det är väl egentligen inte mycket till deckare, men en lysande bok! Så mycket värme och klokskap, man blir riktigt glad och varm i själen av att läsa om vänskapen mellan den gamla, erfarna polisen och den stukade tonåringen. Mörkret finns även i den lugna landsbygden, med Cal och Trey övervinner det tillsammans. Bra!

Henrik Johansson

2023-05-13

Gillar du spänning och inte har läst Tana French? Gör det! Riktigt spännande och bra berättelse