Skapa webbkurser snabbt, lönsamt och med hög kvalitet

I boken ?Skapa webbkurser snabbt, lönsamt och med hög kvalitet? kan du lära dig det mesta om hur du skapar webbkurser steg för steg. Författaren, Holger Wästlund, visar hur du kan använda dig av program som du troligtvis redan har i din dator och som du förhoppningsvis använt tidigare.Du lär dig även hur du kan använda din första webbkurs för att bygga din lista med presumtiva kunder som har stor anledning att köpa dina kommande kurser.På det sättet skapar du snabbt både din första webbkurs och samtidigt grunden till lönsamhet för din verksamhet.Boken är uppbyggd i sex steg. Tanken är att du successivt ska kunna pröva de metoder som fungerat för andra och själv välja de tillvägagångssätt som du känner för och som ger resultat för dig.Steg I handlar om varför du bör skapa webbkurser. Det finns en rad anledningar till att göra det.I Steg II gör vi en riktig rivstart. Om du följer de tips och...

En lagom tunn bok som visar hur man snabbt kan skapa webkurser. Den tar upp allt från hur man gör, länkar till bra sidor och till marknadsföring samt innehåller en massa bra tips. En superbra bok med steg för steg-instruktioner hur du börjar, jobbar vidare och avslutar med att sälja den. Rekommenderas varmt.

Nu har Holger skrivit en användbar bok igen med många smarta tips, som dessutom inte kostar något.

Även fast jag snart är klar med min webbkurs ”Äntligen sockersmart!” har jag haft stor nytta av boken när det gäller marknadsföring, ”pepp” och praktiska tips och råd.

Maj Östberg Rundquist

En mycket pedagogiskt upplagd och lättläst bok om hur man snabbt skapar webbkurser och varför det är bra. Boken har steg för steg guide och är fylld med tips för att få lönsamhet med hög kvalité på webbkurserna. Därpå många bra länkar till ytterligare tips och goda råd. Dessutom plus i kanten för intressant och utförlig information om lämplig, smart marknadsföring via sociala medier.
Ska du göra egna webbkurser rekommenderar jag varmt denna bok. Jag som inte kunde något om ämnet innan har fått lust att prova och tror att jag klarar det med hjälp av de tydliga instruktionerna i boken. Bibbi Ekstrand, livsnjutare.

Jag har tidigare läst Holger Wästlunds mycket intressanta bok "Så marknadsför du dig själv och ditt företag alldeles gratis". Den nya boken "Skapa webbkurser, snabbt, lönsamt och med hög kvalitet" är en perfekt, men helt fristående, komplettering. Jag kunde ingenting om detta men tack vare författarens steg för steg information så skall jag göra ett seriöst försök med webbkurser och givetvis rekommendera boken till andra företagare.

Inget fluff i den här boken, det är bara praktiska tips.

Fick svar på alla mina frågor, samt en del jag inte ens hade tänkt på.

Gillade särskilt tipsen om hur man kan hitta vad för ämnen ens kurs kan ha.

Många ögonöppnande övningar som man kan göra för att hitta vad jag kan mycket om, som folk också undrar över.

Boken går igenom allt från att komma på ämnet, skapa kursen, till att hitta din publik och marknadsföra dig.

Rekommenderar den.

Holger Wästlund har en otrolig förmåga att skriva böcker som är lättlästa och lättförståeliga.

Återigen skapar han en bok som är saklig, enkel, lättläst och fylld av värdefulla tips.

I denna bok ger Holger en mycket bra guide till hur man går från A till Ö med att skapa sina egna webbkurser. Från tekniken du kan använda till processen att skapa en webbkurs.

Personligen gillar jag hur Holger också fyller sina böcker, även i denna, med många tips och hänvisningar till sidor och källor där man kan finna mer värdefull information.

Denna bok gav en hel del idéer.

Rekommenderar varmt att man läser denna bok, även om man inte tror sig kunna skapa webbkurser.
Holger hjälper dig genom hela resan.

Jag har läst flera av Holger Wästlunds böcker tidigare, eftersom jag tycker om hans kombination av praktiska råd för hur man når sina mål och inspirationen det ger att våga satsa på drömmen. "Skapa webbkurser snabbt, lönsamt och med hög kvalitet" är inget undantag. Jag ser fram emot att prova på dessa tips i verkligheten och uppskattar att boken också innehåller länkar till två gratis e-böcker med tips om marknadsföring och hur man bygger passiva inkomster.