Alvtegen, Karin

| 1900

Hanna Melin

2020-10-08

Gillade denna roman rakt igenom, men slutet tog en väldigt plötslig vändning som tyvärr inte kändes helt i karaktär med Monikas roll. Snyggt hopknutet dock. Hatälskar Maj-Britt - som sig bör!

2018-04-13

Som vanligt en välskriven och ganska så engagerande psykologisk uppbyggnad, men till skillnad från de andra psykologiska thrillers jag läst av Karin Alvtegen blir Skam tyvärr ingenting annat än en psykologisk men samtidigt ganska deprimerande roman som i slutändan inte ger mig särskilt mycket.

Peter Johansson

2017-10-27

Karin Alvtegen är en mästare på att skapa nagelbitande spänning utan ett enda mord eller en polis i sikte. Är mycket imponerad av henne. Läs!

Marie Stenshammer

2017-04-17

Jättebra, alla Alvtegens böcker är bra 😊👍🏼

E H

2014-10-07

Nä, nu slutar jag läsa denna bok. Fick ingen känsla alls för denna bok mer än att jag tappade suget.

Katarina Johansson

2014-03-11

Älskar de här psykologiska deckarna.

Margareta Dahlin

2014-02-19

Läser inte så mycket deckare

Linda N

2013-11-24

Hon är verkligen skicklig, Karin alvtegen! Alla hennes böcker är briljanta.

Inte lika bra som "Skuld" (den enda Alvtegen jag läst). Välskriven men tämligen deprimerande. Allt är elände, skam och skuld och inget blir bättre mot slutet av boken..

Merja A

2012-12-11

Jag sträckläste boken med stor behållning. Innehåller tragiska människoöden, vänskap och relationer. En bok jag verkligen rekommenderar.

Anna

2012-09-09

En bok som jag dragit ut på lite eftersom jag lever mig in i handlingen alltför mycket.
Känns skönt att jag läst ut den, och jag är glad att jag läst den.
Den var väldigt bra och djup.

Eva Jämting Lundh

2012-07-04

Eva Pettersson

2012-06-21

Karaktärerna och händelseförloppet kändes inte alltid helt trovärdigt, men helt klart en bok som man hela tiden vill läsa vidare i för att se hur det ska gå. Lite sliskigt slut...

Erika Rönngård

2012-06-12

Idén är bra men genomförandet fungerar inte. Jag tycker att Alvtegen skriver läsaren på näsan och att karaktärerna känns som konstruerade bilder i stället för levande individer.

2011-09-12

En besvikelse efter att ha läst Svek som jag tyckte var en bra bok. Jag saknar den känsla för människors psyke som fanns i Svek. Här retar jag mig bara på några av karaktärerna framförallt Monika Lundwall som inte alls känns trovärdig. Håller med Okidoki om att det är många pekpinnar. Läs någon annan av karin Alvtegens romaner istället.

Janna Vestberg

2011-07-27

Jag gillar Karin Alvtegen! Detta är dock inte den bästa av hennes böcker men den är klart läsvärd och rätt spännande.

Ulrica Sandell

2011-04-08

Pia W

2011-02-10

Vinner i längden, men kändes lite tunn. Hörde som ljudbok, lite tråkig uppläsning (av författaren).

Anna Liljeby

2010-10-06

Faschinerad hur hon får ihop allt.

Rasmusmatte .

2010-07-29

Jag fullständigt fashineras av Karin Alvtegens författarskap.Hon lyckas väva spänning med målande beskrivningar både av människor och miljö.Denna bok skall absolut ha 5 i betyg.

Tove Holmgren

2010-05-16

Alvtegen lyckas alltid fånga mig. Även om det ibland inte händer så mycket så är det karaktärerna som bygger upp hela storyn.

emma johnsson

2010-03-15

Händer inte så mycket i boken, men intressant i alla fall. Hela historien flätas samman bra.

Annicka Olsson

2010-02-27

Alla Alvtegens böcker är mycket ,mycket bra

Lena Svensson

2010-02-03

Gillar alla Karin Alvtegens böcker

2010-01-18

Det kan kanske tyckas märkligt att sätta en 5:a på en thriller. Men Karin Alvtegen lyckas med något som andra författare i samma genre ofta försöker sig på, men sällan uppnår. Att beskriva människor, med alla de nyanser som en människa faktiskt har. Ja, det blir samma kommentar på samtliga böcker jag har läst av Alvtegen :) Spännande, tänkvärt, obehagligt och mycket läsvärt. Har bara läst boken på svenska, övriga språk kommer "av sig självt"...

Jonna Österlund

2009-12-03