Skallra

Cummins, Fiona

»En riktigt läskig debut. Briljant.« | The Times»För alla som älskar en riktigt bra brittisk deckare som ökar pulsen rejält är Skallra boken du ska läsa i höst.« | Johannas deckarhörna»En thriller kapabel att hålla dig vaken hela natten - och sen hemsöka dina drömmar.« | Daily Mail En psykopat mer skrämmande än Hannibal Lecter rör sig på Londons gator. Han planerar allt i minsta detalj och lever två helt olika liv. I det ena är han som vem som helst. I det andra är han föreståndare för sin familjs ytterst makabra museum. Nu har det blivit dags för ett tillskott till samlingen, och han är redo att mata sin besatthet. Samlaren är på jakt. Och Jakey Frith och Clara Foyle har något gemensamt - de har vad han behöver. Det som följer är en skräckinjagande katt-och-råtta-lek mellan den djävulske samlaren, Jakeys far och Etta Fitzroy, en problemtyngd...

2019-12-06

Helt okej men från början verkade författaren mest vilja visa hur smart hon är genom att använda lite väl komplicerade och tekniska ord. Håller med en annan här nedanför att det saknades motiv hos förövaren men det kanske visar sig mer i nästa del. Tack vare de korta kapitlen så läste jag den ändå rätt snabbt och då blir en bok ändå lite bättre.

Marianne Skoglund

2019-04-17

Blev grymt besviken på denna "deckare" som bara är ett simpelt sensationslystet försök i genren psykologisk thriller. Tröttsamma karaktärer, klichéartad och fullkomligt ologisk skurk och knappt ens ett försök att skildra någon form av motiv. Ganska fånig bok, faktiskt. Ibland blir jag så trött på mig själv för att jag MÅSTE läsa ut alla böcker trots att de inte lever upp till förväntningarna, för det här kändes som ett rent slöseri med tid.

Näääääää vet ni 👎

2018-09-10

Skallra dök upp som en överraskning i somras och då hade jag inte hört något alls om den. Den senaste månaden så har det dykt upp en del inlägg som talar om hur läskig och otäck den är. Ja, jag erkänner. Det lockar mig. Mycket. Läs mer på min blogg

Läskig, stark och fängslande!