Skaffa dig flera inkomstströmmar - en guide till den växande gig-ekonomin

Författaren Holger Wästlund har haft en unik möjlighet att se detta på nära håll. Han har organiserat om ett företag med 1300 anställda till drygt 200 små konsultgrupper, som alla skulle ut och skaffa kunder och lönsamma uppdrag, utveckla sin egen kunskap, anställa och i vissa fall friställa personal samt ansvara för gruppens egen ekonomi. För de flesta gällde det att skaffa sig många små uppdrag i stället för att man tidigare jobbade på ett enda jättestort projekt. De olika grupperna lyckades mer eller mindre bra. De som inte lyckades hjälpte han igång med egen verksamhet utanför företaget inom alla möjliga branscher. Det blev IT-specialister, frilansare, enmanskonsulter m.m. och många av dessa följde Holger Wästlund under lång tid framåt.Holger Wästlund har sedan som managementkonsult och outplacementkonsult hjälpt många personer och företag: Han har skrivit flera böcker, föreläst och deltagit...

Otroligt bra och lättförståelig bok som ger många bra tips och väcker många tankar kring företagandet och andra möjligheter. Jag har läst flera av Holgers övriga böcker, bland annat marknadsföringsböckerna, och de har hjälpt mig i mitt nyföretagande precis som den här gör. Rekommenderas!

En perfekt bok som gav mig, som är pensionär, en spark i baken med massor av idéer och tankar kring, hur jag inte bara kan öka min inkomst, utan också att fylla pensionärslivet med företagsamhet som berikar, stimulerar och håller mig igång. En unik bok som på ett lättsamt sätt förklarar nya möjligheter och entreprenörskap i vår digitala värld.

Jag har läst boken. Den ger många bra tips. En utmärkt bok att läsa för de som vill komplettera med sina nuvarande verksamheter/anställning. En helt ny värld öppnar sig genom att ta till sig bokens tips!!