Skaffa dig flera inkomstströmmar - en guide till den växande gig-ekonomin

Författaren Holger Wästlund har haft en unik möjlighet att se detta på nära håll. Han har organiserat om ett företag med 1300 anställda till drygt 200 små konsultgrupper, som alla skulle ut och skaffa kunder och lönsamma uppdrag, utveckla sin egen kunskap, anställa och i vissa fall friställa personal samt ansvara för gruppens egen ekonomi. För de flesta gällde det att skaffa sig många små uppdrag i stället för att man tidigare jobbade på ett enda jättestort projekt. De olika grupperna lyckades mer eller mindre bra. De som inte lyckades hjälpte han igång med egen verksamhet utanför företaget inom alla möjliga branscher. Det blev IT-specialister, frilansare, enmanskonsulter m.m. och många av dessa följde Holger Wästlund under lång tid framåt.Holger Wästlund har sedan som managementkonsult och outplacementkonsult hjälpt många personer och företag: Han har skrivit flera böcker, föreläst och deltagit...

Jena Hedbeck

2018-01-18

Perfekt bok för den som funderar på att starta nytt företag. Boken är både lättläst och inspirerande med massa praktiska tips hämtade ur verkligheten. Det är tydligt att författaren inte bara sitter inne på teoretiska kunskaper utan även har en gedigen kunskap och erfarenhet i ämnet. Rekommenderas varmt och entusiastiskt.

Jeanette Lindström

2017-12-04

Vill du sluta som fast anställd? Vill du frilansa? Vill du ha inkomster från flera olika håll? Då är detta boken för dig!! Massor av bra tips! Den är strukturerad och lättläst.

Jag rekommenderar den varmt!

Christina Claesson

2017-11-26

Det här är en bra bok för den som står i startgroparna att kanske starta eget, eller som brinner av en egen idé att genomföra. Boken är enkel och överskådlig vilket gör att man snabbt kan tillgodogöra sig tipsen. För den som redan kommit en bit på väg kan den kännas lite väl översiktlig. Det är å andra sidan en fördel om man har ont om tid och snabbt vill komma vidare. Det som inte avhandlas i boken får man tips om var man ska hitta.
Vad jag tycker bäst om är att Holger Wästlund så uppenbart har ett helt liv av egna erfarenheter inom företagande. Det ger trovärdighet åt hans råd och exempel. Han har heller inte fastnat i gamla etablerade metoder utan hugger friskt in på nya erfarenheter och de senaste digitala lösningarna.
Och "giggekonomi" - ett bra ord för mångsysslande frilans som jag faktiskt inte hört innan Wästlund presenterade det. Jag införlivar det.
Jag rekommenderar den här boken!

Z

Zara Szekér

2017-11-04

Otroligt bra och lättförståelig bok som ger många bra tips och väcker många tankar kring företagandet och andra möjligheter. Jag har läst flera av Holgers övriga böcker, bland annat marknadsföringsböckerna, och de har hjälpt mig i mitt nyföretagande precis som den här gör. Rekommenderas!

Jan-Eric Boo

2017-10-30

En perfekt bok som gav mig, som är pensionär, en spark i baken med massor av idéer och tankar kring, hur jag inte bara kan öka min inkomst, utan också att fylla pensionärslivet med företagsamhet som berikar, stimulerar och håller mig igång. En unik bok som på ett lättsamt sätt förklarar nya möjligheter och entreprenörskap i vår digitala värld.

Ingemar Drogell

2017-10-28

Jag har läst boken. Den ger många bra tips. En utmärkt bok att läsa för de som vill komplettera med sina nuvarande verksamheter/anställning. En helt ny värld öppnar sig genom att ta till sig bokens tips!!