Skadad

Glass, Cathy

| 2008

En djupt rörande berättelse om hur en fosterförälders stora tålamod och kärlek fann nyckeln till en liten flickas mörkaste och mest smärtsamma hemligheter. Cathy Glass hade varit fostermamma till femtio barn under loppet av tjugo år när hon välkomnade åttaåriga Jodie till sitt hem. Inget tidigare barn hade varit så trassligt som Jodie, vars våldsamma och aggressiva sätt skrämt iväg fem fosterfamiljer på fyra månader.När Cathy tog emot Jodie visste hon inte vad som låg bakom Jodies chockerande beteende. Hon skär sig själv, slåss och gömmer sig bakom flera olika personligheter som hon har gett olika namn. Allt eftersom Cathy kommer Jodie närmre lär sig den lilla flickan att hon kan lita på Cathy och anförtro sin fruktansvärda historia till henne.

Tindra Jansson

2017-09-18

Spännande bok! Den var gripande och intressant. Boken var skriven med en bra röd tråd och den kändes väldigt personlig. Rekomenderas!

Angelika N.

2017-06-27

Hemsk. Ger ångest, en känsla jag inte föredrar att ha när jag läser. Högt betyg för att den faktist griper tag och fastnar i systemet långt efter att jag lagt ifrån mig den.

Kristina Norin

2015-02-26

Informativt utan någon som helst känsla. Tog ända till slutet innan författaren lyckades övertyga mig om att hela historien inte var lögn. Enkelt språkbruk gör den väldigt lättläst.

Boken var bra tycker jag fast den var mycket gripande och hemsk men tyvärr så är det en del barn som har det så här än idag =(

Tilia Qen

2013-09-07

Boken påverkade mig på så sätt att jag mådde psykiskt dåligt när jag läste den. Så hemsk var den. Men otroligt bra & fängslande!

Sandra Gustafsson

2012-07-03

Gripande och hemsk men man kan inte sluta läsa.

Emma Olsson

2011-07-05

Otroligt väl skriven bok. Lätt att följa med i den hemska sanningen. Läs den!

Lina Johansson

2011-05-15

Jag som sällan gråter över böcker hade svårt att hålla tillbaka tårarna när jag läste "Skadad". Berättelsen är skakande och gör en illamående.

Ulrica Sandell

2011-04-08

Monica Brandts

2011-03-10

Utan tvekan en av de bättre i denna genren. Fruktansvärd historia. Man gråter av sorg och ilska omvartannat.

Charlotte B

2010-12-07

Bra och gripande bok.

123 Linnea

2010-11-20

Gripande

Veronika Mellqvist

2010-10-05

En mycket magstark bok om en liten flickas kamp att återfå ett normalt liv och tro på människan efter att ha blivit utnyttjad och misshandlas sedan hon föddes. Bra skriven och gripande.

Mina Böcker

2010-01-12

Äntligen äntligen äntligen är jag klar med eländet!

Anna Johansson

2010-01-04

En av de bästa böckerna jag läst. Väldigt gripande.

Karin Karlsson

2009-10-15

Oerhört gripande bok, skriven på ett mycket bra sätt.

Ebba Bryntesson

2009-09-19

En fruktansvärd berättelse. Läs den

Erika Hedéen

2009-08-24

Jag tyckte boken var väldigt bra skriver och fick betyg 5 av mej. Var nära att gråta flera gånger, hur kan man göra så mot ett BARN? Mot en människa, i huvudtaget. Fyfan! Underbar bok, läs den!

Auuh! Jag grät när jag läste den här boken. Så hemskt. Hur kan människor göra sånt här mot en liten flicka?! Men den var riktigt bra!!

Annelie Carlsson

2009-07-23

Den är inte så bra skriven (men rätt ok) men det som gör den så bra är handlingen. Det är en sann historia om en åttaårig flicka som hamnar i fosterhem. Den är så ruskig så man önskar att den inte vore sann.

Elin Lundkvist

2009-07-14

Hemsk bok som berör

Lotta Grafström

2009-06-30

En otroligt stark bok, om en skadad flicka vars föräldrar missbrukar och förgriper sig sexuelt på flickan..

Tove Bergdahl

2009-06-28

Hemsk och tragisk läsning, men kan inte lägga ifrån mig boken! Ofattbart vad ett barn kan utsättas för!