Sjusiffrigt

Anna Karolina

EN SEN KVÄLL kidnappar Julia, Carla och Nikolina en ung miljardär. De är noggrant planerade, stenhårda och effektiva. Ingenting kan gå fel. Men när lösensumman uteblir tvingas de till nya brott Allt kompliceras ytterligare när miljardären hamnar på sjukhuset där Julia är läkare. Hon faller handlöst för sin patient. Under tiden arbetar sig polisen allt närmare kidnapparna, men har svårt att tro att det är kvinnor som ligger bakom de råa brotten. I SJUSIFFRIGT ställs vänskapens lojalitet mot attraktionens kraft. Det är en hårdkokt polisthriller med gripande intrig och oväntade förvecklingar. Tre barndomsvänner som flyr från sitt förflutna och rusar rakt mot en oförglömlig upplösning. Anna Karolina är en djävul på att spinna intriger och skildra karaktärer. Norrköpings Tidningar

Jag har ju ganska länge tänkt att jag ska fortsätta läsa Anna Karolinas serie om Amanda Paller, men på något sätt så blir det aldrig så. Trots att jag verkligen gillade första delen. I stället dök den här fristående boken upp och jag är inte nödbedd. Det viktiga är ju att läsa mer av henne, vilket inte nödvändigtvis behöver betyda den bok som redan fanns i hyllan. Läs mer på min blogg

Jag har läst tre böcker tidigare av Anna Karolina. Det är en serie om polisen Amanda Paller som hon har gett ut på ett annat förlag. Stöld av babian, Står dig ingen åter, och Förlorat ansikte heter dom, och länkarna går till mina recensioner av böckerna.

Nu har Anna Karolina bytt förlag, och kommit ut med en ny kriminalroman, Sjusiffrigt, som är helt fristående från hennes tidigare böcker.

Jag tyckte mycket om även Sjusiffrigt, precis som jag har gjort med hennes tidigare böcker.

Jag tycker att det här, som förlaget har skrivit om boken, beskriver boken väl: ”I Sjusiffrigt ställs vänskapens lojalitet mot attraktionens oemotståndlighet. Det är en hårdkokt polisthriller med sexigt språk och oväntade förvecklingar. Tre kaxiga kvinnor som är vana att ta det de vill ha, har plötsligt tagit sig vatten över huvudet.”

Rekommenderar absolut boken till alla som tycker om lättlästa och spännande svenska kriminalthrillers.

De tre kompisarna Julia, Carla och Nikolina kidnappar en ung miljardär. De har förberett sig länge och inget kan gå fel...När de inte får någon lösensumma, tvingas de till nya brott.
Jag har tidigare läst alla Anna Karolinas böcker och gillar dem mycket. Tycker de var både spännande och med en annorlunda egen story. Så jag tog mig an Sjusiffrigt med höga förhoppningar. Den började bra med en kidnappning och jag hade en bra känsla. Men tyvärr blev det inte mer än så. Tycker historien är lite rörig och jag fastnar aldrig i boken. Jag saknar drivet som gör att jag vill sträckläsa den och den blir aldrig spännande. Kanske passar den bara inte mig just nu.. Svårt att säga, jag ska ge den en ny chans längre fram och se om jag tycker annorlunda.

Spännande, stark och skickligt skriven!