Sjung tills du stupar

Körberg, Tommy

| 2012

Körberg sjunger ut I sin självbiografi berättar den frispråkige och folkkäre artisten Tommy Körberg om kärleken till musiken, sitt liv i rampljuset, om kokainmissbruket och tiden bakom galler och om hur det har påverkat honom att ha lämnats bort som barn.Bert Gustav Tommy Körberg gjorde sin artistdebut som femåring på Brunnskvittret på hemmaplan i Ronneby. Han sjöng Gunde Johanssons "Torparvisan" och fick två askar Tutti-Frutti som gage. Det gav mersmak och han fortsatte att sjunga i körer och delta i kabaréer, men tänkte sig en framtid som utrikeskorrespondent i Sovjetunionen. Den drömmen släppte han när han lärde sig att spela gitarr. I början av 1960-talet svepte popvågen över Sverige och Tommy bildade band med sina kompisar. Så småningom hamnade Tom & Mick & The Maniacs på Tio i topp-listan med "Somebody's taken Maria away". Artistkarriären var igång. Det som följde är idag ett...

Jan Banan

2018-09-06

Underhållande och alltid ett stort plus när personen i fråga själv läser in boken.

Inger Jonsson

2017-03-14

Självutlämnande. Lite intressant att få ta del av vad en kändis upplevt. Stor ära och upphöjelse men och motgångar och kamp.

Inger Jonsson

2017-03-14

My.loved.books

2013-05-05

En Riktigt bra självbiografi! Den bästa som jag läst på länge! :)

Lotta Karlsson

2013-02-21

Körberg kan verkligen sjunga, men det är ju något annat än att skriva. Det här var alldeles för tramsigt och självupptaget för min smak. Jag är väl inte så intresserad av kändisar heller...

2013-01-14

Gillar att han skriver med både humor och självironi... Det blir aldrig ömkande eller tycksyndommigmentalitet utan mycket av det som hänt beskriver han som sitt eget fel. Med rätta..Lätt att följa när man är i samma generation.

Av alla böcker jag läst och lyssnat på sista tiden trodde jag absolut inte detta skulle vara en fempoängare. Men så himla bra och underhållande, han beskriver sitt livs resa med en stor portion humör, han har bestämda åsikter men ändå rätt sunda. Han verkar tycka rätt bra om de flesta människor fast inte Carola, hihi. Jag är absolut ingen Tommy Körberg fan men jag gillade den här boken.

Rasmusmatte .

2012-12-15

Underbart ärlig och öppen bok. Ytterligare en stjärna för att den är författareuppläst

Erika O

2012-11-19

Jag började lyssna på denna bok utan några särskilda förväntningar. Att Tommy Körberg är en fantastisk sångare är det ingen tvekan om, men jag har alltid tyckt att han verkat vara en synnerligen otrevlig och uppblåst typ. Till min stora förvåning var dock denna bok en riktigt trevlig bekantskap, Körberg berättar öppenhjärtigt med en stor skopa humor och självironi om sitt händelserika liv. Att han läst in boken själv bidrar i högsta grad till upplevelsen!

Ingrid Herrström

2012-10-18

Underbar att lyssna på!

2012-10-09

En helt klart intressant självbiografi av Tommy Körberg. Mycket öppenhjärtigt skriven om hans långa karriär och hans privatliv.

Tarja Ahlgrén

2012-09-27

Ovanligt matig biografi i fler än en bemärkelse. Gillar du Tommy Körberg? Är du ungefär jämngammal med honom och gillar raka puckar och lite lagom kändisskvaller? Då ska du satsa på att läsa den här boken!