Sjung tills du stupar

Krberg, Tommy

| 2012

Krberg sjunger ut I sin sjlvbiografi berttar den frisprkige och folkkre artisten Tommy Krberg om krleken till musiken, sitt liv i rampljuset, om kokainmissbruket och tiden bakom galler och om hur det har pverkat honom att ha lmnats bort som barn.Bert Gustav Tommy Krberg gjorde sin artistdebut som femring p Brunnskvittret p hemmaplan i Ronneby. Han sjng Gunde Johanssons "Torparvisan" och fick tv askar Tutti-Frutti som gage. Det gav mersmak och han fortsatte att sjunga i krer och delta i kabarer, men tnkte sig en framtid som utrikeskorrespondent i Sovjetunionen. Den drmmen slppte han nr han lrde sig att spela gitarr. I brjan av 1960-talet svepte popvgen ver Sverige och Tommy bildade band med sina kompisar. S smningom hamnade Tom & Mick & The Maniacs p Tio i topp-listan med "Somebody's taken Maria away". Artistkarriren var igng. Det som fljde r idag ett...

Sjlvutlmnande. Lite intressant att f ta del av vad en kndis upplevt. Stor ra och upphjelse men och motgngar och kamp.

Books I love

2013-05-05

En Riktigt bra sjlvbiografi! Den bsta som jag lst p lnge! :)

Lotta Karlsson

2013-02-21

Krberg kan verkligen sjunga, men det r ju ngot annat n att skriva. Det hr var alldeles fr tramsigt och sjlvupptaget fr min smak. Jag r vl inte s intresserad av kndisar heller...

2013-01-14

Gillar att han skriver med bde humor och sjlvironi... Det blir aldrig mkande eller tycksyndommigmentalitet utan mycket av det som hnt beskriver han som sitt eget fel. Med rtta..Ltt att flja nr man r i samma generation.

Av alla bcker jag lst och lyssnat p sista tiden trodde jag absolut inte detta skulle vara en fempongare. Men s himla bra och underhllande, han beskriver sitt livs resa med en stor portion humr, han har bestmda sikter men nd rtt sunda. Han verkar tycka rtt bra om de flesta mnniskor fast inte Carola, hihi. Jag r absolut ingen Tommy Krberg fan men jag gillade den hr boken.

Rasmusmatte .

2012-12-15

Underbart rlig och ppen bok. Ytterligare en stjrna fr att den r frfattareupplst

Erika O

2012-11-19

Jag brjade lyssna p denna bok utan ngra srskilda frvntningar. Att Tommy Krberg r en fantastisk sngare r det ingen tvekan om, men jag har alltid tyckt att han verkat vara en synnerligen otrevlig och uppblst typ. Till min stora frvning var dock denna bok en riktigt trevlig bekantskap, Krberg berttar ppenhjrtigt med en stor skopa humor och sjlvironi om sitt hndelserika liv. Att han lst in boken sjlv bidrar i hgsta grad till upplevelsen!

Ingrid Herrstrm

2012-10-18

Underbar att lyssna p!

2012-10-09

En helt klart intressant sjlvbiografi av Tommy Krberg. Mycket ppenhjrtigt skriven om hans lnga karrir och hans privatliv.

( Ls grna alla mina bokrecensioner i min blogg, Bims Blogg - http://bimsblogg.wordpress.com/category/bokrecensioner/ )

Tarja Ahlgrn

2012-09-27

Ovanligt matig biografi i fler n en bemrkelse. Gillar du Tommy Krberg? r du ungefr jmngammal med honom och gillar raka puckar och lite lagom kndisskvaller? D ska du satsa p att lsa den hr boken!