Sju sorters kyssar

Ekström, Alice

Julen närmar sig och för det nyöppnade slottscaféet i Helsingborg är det bråda tider. Som konditor i toppklass har Lisa fullständig kontroll över allt från kaneltårtor till tomtecupcakes. När hennes bästa vän tillika chef anställer den talangfulla konditorn Max får hennes annars så stabila ego sig en törn. Det är hennes kök och hon tänker inte låta någon ta det ifrån henne.Men när man tvingas jobba tillsammans i samma lilla kök kan alla sorters gnistor uppstå. Och ju mer Lisa och Max lär känna varandra desto svårare blir det för dem att förneka allt de har gemensamt?Sju sorters kyssar är en varm och rolig berättelse om kärlek och bakverk i juletid, om att ge sig hän och tillåtas vara sig själv fullt ut.

Riktigt mysig liten Jul feelgood bok som är små rolig & bubblar av kärlek.
💜💜💜💜💜 av 5st🎅

villa-freja.se

2019-12-08

En varm och fin feelgood med försiktig julkänsla. Den fungerar alltså utmärkt att läsa så här tidigt innan jul när man bara vill att julkänslan ska smyga sig på, sakta. Det är en berättelse fylld av dofter och smaker. Bitvis känns den stereotyp, samtidigt som jag vet att det är svårt att skriva utanför mallen i en genre. Allt följer ett visst mönster och det enda som på riktigt stör mig och som får mig att slå bakut är att en av karaktärerna röker. Jag tycker om berättelser som fångar verkligheten och rökande människor finns och bör därför också figurera i litteraturen, i periferin. Jag är starkt allergisk mot när rökning glorifieras i kulturen för det finns inget gott med det.

Första advent och nu på förmiddagen har jag lyssnat klart på ännu en julroman. Man kan ju liksom inte få tillräckligt många sådana så här års. 🎄💕
Den här gången blev det Sju sorters kyssar av Alice Ekström😘 en mysig feelgood som utspelar sig i konditormiljö. Ett bra recept bestående av kärlek, missförstånd, vänner, gamla ex, julkänsla och goda bakverk. För att inte tala om hur fikasugen man blir av att höra om alla godsaker. 😋
Mitt betyg blir 💙💙💙💙 av 5.