Sju minuter över midnatt

Ness, Patrick

| 2012

Sju minuter över midnatt vaknar trettonårige Conor av att ett monster står utanför hans fönster och ropar hans namn. Men det är inte det monster Conor väntat sig monstret från hans mardrömmar, mardrömmarna han haft varje natt sedan hans mamma påbörjade sin behandling på sjukhuset. Monstret i trädgården är annorlunda. Det är uråldrigt. Och vilt. Det har tre berättelser att berätta för Conor. Men det vill ha något fruktansvärt och hemskt i utbyte. Det vill ha sanningen.

Gottsta skola 4

2021-10-13

Den var inte så spännande för den var inte läskigt men jag vill ha lite läskigare

Mikaela86

2020-02-26

En jättefin ungdomsbok om sorg. Hur sorgen kan uttrycka sig på olika sätt och att den behöver få ta plats. Sista sidorna grät jag.

Elouise

2017-01-06

Den här boken är perfekt.

Fantastisk, gripande och otroligt stark!!!

Alekzandra K.

2013-10-06

Denna bok gillade ja =)

Madelene Helgesson

2012-09-26

Mycket rörande historia med vackert språk och karaktärer som man blir investerade i. Mitt enda problem var väl att vissa saker inte agerade som äkta människor utan mer som metaforer, men det händer så ofta i fiktion och det förstörde inte boken. En mycket stark fyra.

Åsa Wilén

2012-09-10

Wow. En bok som verkligen berör på djupet. Jag var tvungen att dela upp läsningen på slutet för att inte grina för mycket.

2012-08-20

Sanningen kan vara svår...Mörk, gripande och vacker med suggestiva bilder.

Hanna Appelquist

2012-04-26

Så bra, så sorglig. (Tur jag hade solglasögon när jag åkte kollektivtrafik)