Sjöjungfrun

Edvinsson, Anki

| 2022

M Lo

2022-09-14

Det här var en bladvändare. Spännande bok med intressanta karaktärer.

Den andra boken om poliserna Charlotte och Per. En hemlös kvinna hittas brutalt mördad i Umeåälven - jakten på mördaren börjar, men allt förändras när en ung man ställer sig mitt på torget med en bombväst. Finns det ett samband mellan dessa två, kvinnan och den unga mannen?

En strålande uppföljare från denna förra boken Snöängeln som enligt mig var riktigt bra och denna bok är minst lika bra. Jag behöver inte läsa många rader innan jag känner att intresset har väckts. Jag trollbinds in i mysteriet och jag kastas fram och tillbaks och tror mig veta vem som är den skyldige, men jag hålls på halster till slutet innan min gissning visade sig vara fel - skickligt. Jag gillar den här typen av spänningsromaner/deckare där jag får följa polisarbetet samtidigt som jag får lära känna karaktärerna i deras privatliv. En riktigt bra bok med driv och tempo och som berör aktuella samhällsproblem, tonårskärlek, våld i hemmet m.m och som slutar med en cliffhanger. En bladvändare som jag inte kunde sluta läsa.

Monica Bäckelin

2022-07-28

Spännande, välskriven och intressanta karaktärer. En bladvändare, väntar på fortsättningen.