Sjlvknsla nu!

Trnblom, Mia

| 2005

Mia Trnblom arbetar som personlig coach och hjlper mnniskor att hitta fram till en positiv sjlvbild. Hr presenterar hon sitt eget framgngsrika trningsprogram. Med lg sjlvknsla spelar det ingen roll vad vi ervrar eller hur hgt vi nr - vi kommer stndigt att vara rdda fr att misslyckas. Vi kan inte heller uppskatta det vi uppntt utan mste hela tiden utrtta mer. Vi klarar varken av komplimanger eller kritik - och i slutndan kan vi frlora vr livslust. P ett enkelt och tydligt stt visar frfattaren hur vi kan strka sjlvknslan och bli medvetna om den egna personlighetens vrde. "Coachen Mia Trnblom r en enastende barnmorska nr det gller att frlsa slumrande sjlvknslor. I sin bok delar hon generst med sig av sin framgngsrika verktygslda fr hjlp till sjlvhjlp och av sina - ibland hrresande - egna erfarenheter." Annika Dopping "Det absolut frsta...

Kajza

Bra och lsvrd!

O

Olle pung

2013-09-04

Nja...det r vad jag kan sga. Jag har lite svrt att knna samhrighet med frfattaren, dels har vi vldigt olika bakgrund och erfarenheter och dels och p grund av emotioner som det inte gr att identifiera sig med.

Mia har alltid ngot spnnande att sga.

Louise

2013-07-03

Superbra att ha som handbok!

Simon S

2012-05-06

Sjlvbehrskning nu! borde vara en bok att lsa innan denna, fr inte var den hr boken bra. Det r uppenbart att jag och Mia inte delar samma livsfilosofi, Trnblom verkar satsa p mlen, jag p vgen till mlen. Boken r dessutom riktigt torftigt skriven, man mrker att hon varken har utbildning inom mnet och att boken var skriven under en tidspress. Ingen bra kombination det dr inte. Dessutom frekommer en del hyckleri. Mia beskriver hur viktigt det r att se sig som likvrdig med andra mnniskor, varken mer eller mindre vrd n andra. nd stter hon sig ver andra mnniskor, att hon hanterar situationer bttre n andra, att hon tillter sig skratta t "sna" mnniskor m.m. Boken knns dessutom mer som en sjlvbiografi n en sjlvhjlps bok. Dels fr att den mycket handlar om hennes egna liv, och dels fr att resten som str r skriven som fakta, inte som teorier eller mjligheter. Det finns ngra f stycken jag hller med henne om, dels om plastikkirurgi och dels om hur synen p ens egna kropp ska vara. That's it, inget annat var bra. Kanske hjlper ngra, men boken r inte professionell ngonstans och frustrerar mig rejlt.

Anette Hkerberg

2012-02-26

Mycket lsvrd bok med mnga aha-upplevelser. Hon ger gott om tips p sm, enkla saker som man kan gra fr att livet ska bli roligare och fr att man ska m bttre. Boken gr s att jag har strre frstelse fr hur andra mr och varfr de beter sig som de gr.

Elisabeth Jnsson

2011-10-28

Tnkvrt! Om sjlvknslans betydelse fr vr hlsa och om hur vi kan pverka sjlvknslan.

Josef Bjursll

2011-10-03

Efter att man lrt sig skillnad p sjlvknsla och sjlvfrtroende s vart resten av boken relativt b och tjatig.

2011-07-25

Lttlst, konkret och bra bok. Har nu lst igenom den och ska absolut kra igng med en Jag r bra-bok till att brja med.

Sanna T <3

2011-07-19

Denna bok var helt okej :)

Lisa Svensson

2011-07-07

En sjlvhjlpsbok som innehller alla de rtta ingredienserna ihopbakade p ett tilltalande och lttsmlt stt. Tycker om Mia som person. Hon rr till det fr alla dessa mnniskor med frdomar om missbrukare...

Emma Olsson

2011-07-05

Vldigt verskattad bok.
Kommer inte genom frsta vningen och kan drfr inte lsa vidare. Och har gett upp den!

Melinda W

2011-07-01

inte alls vad jag frvntat mig, tyvrr.

Hanna .

2011-05-03

Funderade ett tag p att brnna den.

Fick mig att m nnu smre ver mig sjlv och ge upp hoppet om att jag ngonsin skulle kunna f en bra sjlvknsla.

Pernilla Carlsson

2010-09-09

denna bok r en av dom bsta i kategorin sjlvknsla.

Pernilla Carlsson

2010-09-09

denna bok r en av dom bsta i kategorin sjlvknsla.

Malin Assarsdotter

2010-09-04

tycker om att lsa det man nga gnger tnker men inte vgar sga hgt!

Amanda Khlmark

2010-08-01

Jag har hrt mycket gott om den hr boken av vnner och bekanta s jag gav talboken en chans. Det r frfattaren sjlv som lser upp boken och hon gr det tyvrr inte p bsta stt. Den hr boken har skert hjlp mnga men jag knde att jag inte hade ngot dr att hmta.

Karl Tillstrm

2010-07-02

Jttebra sammanfattning om vanliga teman inom personlig utveckling

Pia Johansson

2010-04-10

verkligen skitdlig bok

Louisa Johansson

2010-04-10

Absolut inte skriven fr mig, helt klart!

Maria B Hansson

2010-03-21

Lttillgngligt om sjlvknsla.

C L

2010-02-02

Fy fan vad dlig den var, tipsen var ju helt frskrckliga! Varfr kan man inte ge noll stjrna?

C L

2010-02-02

Fy fan vad dlig den var, tipsen var ju helt frskrckliga!

Samuel Karlsson

2010-01-18

Gjorde misstaget att kpa den hr boken som ljudbok till min fru. Den var outhrdlig att lyssna p. Funkar kanske bttre att lsa.

Gunilla Bratt

2010-01-14

Mitt tips r att lsa en fantastiskt skriven sknlitterr roman som ger sjlen vingar tex: Den vidunderliga krlekens historia, Vindens skugga, Pven Johanna.

Gunilla Bratt

2010-01-14

Hller helt med Johanna Galenpanna plus att sjlvhjlpsbcker kan f motsatt effekt: bekrfta din dliga sjlvbild och f dej att m nnu smre

2010-01-14

Tyckte om boken, men nr det sen blev Trnblom VERALLT, bde i tidningar, tv och radion, kndes ven denna bok "fr mycket".

Men jag backar och skriver mitt frsta intryck, det vill sga en trea.

Johanna Galenpanna

2009-12-28

Urk. Hurtigt, mjkigt och fullt av floskler och klyschor. Jag frstr inte grejen med alla dessa coacher. Livscoacher, jobbcoacher, relationscoacher, kostcoacher, karrircoach, skrivcoach. r det inte helt enkelt ett annat ord fr "Person som tar hutlst betalt fr att bertta saker fr dig som du redan vet"?.

M W

2009-12-01

Ann-Sofie Lindmark

2009-10-25

Bra inspirerande bok, men svra att verfra till praktiken.

Beatrice Wahlberg

2009-09-08

jag orkade inte gra vningarna men jag tycker att boken har en del vettiga tips och rd till den som lider av lg sjlvknsla. Tycker att den kunde ha varit bttre skriven, texten blev lite svamlig och oengegerande emellant.

Felicia Dahlqvist

2009-08-28

Frstr inte er som skriver att den r s dlig, jag tycker att hon skrev jttebra och hade en vldig frstelse. Jag tycker att budskapet och hennes grundider r jttebra. Jag njt av att lsa boken, och tycker att det str en hel del bra i den! :)

Maria Edstrm

2009-08-18

Orkdade faktiskt inte luslsa hela boken men syftet med den r fint.

2009-06-07

Sicken underbar mnniska o underbara tankar... denna stter sig i sjl o hjrta hos mig... och det fljer mig genom smtt o stort i livet