Självkänsla nu!

Törnblom, Mia

| 2005

Mia Törnblom arbetar som personlig coach och hjälper människor att hitta fram till en positiv självbild. Här presenterar hon sitt eget framgångsrika träningsprogram. Med låg självkänsla spelar det ingen roll vad vi erövrar eller hur högt vi når - vi kommer ständigt att vara rädda för att misslyckas. Vi kan inte heller uppskatta det vi uppnått utan måste hela tiden uträtta mer. Vi klarar varken av komplimanger eller kritik - och i slutändan kan vi förlora vår livslust. På ett enkelt och tydligt sätt visar författaren hur vi kan stärka självkänslan och bli medvetna om den egna personlighetens värde. "Coachen Mia Törnblom är en enastående barnmorska när det gäller att förlösa slumrande självkänslor. I sin bok delar hon generöst med sig av sin framgångsrika verktygslåda för hjälp till självhjläp och av sina - ibland hårresande - egna erfarenheter." Annika Dopping "Det absolut första...

O

Olle pung

2013-09-04

Nja...det är vad jag kan säga. Jag har lite svårt att känna samhörighet med författaren, dels har vi väldigt olika bakgrund och erfarenheter och dels och på grund av emotioner som det inte går att identifiera sig med.

Mia har alltid något spännande att säga.

Louise Ö

2013-07-03

Superbra att ha som handbok!

Simon S

2012-05-06

Självbehärskning nu! borde vara en bok att läsa innan denna, för inte var den här boken bra. Det är uppenbart att jag och Mia inte delar samma livsfilosofi, Törnblom verkar satsa på målen, jag på vägen till målen. Boken är dessutom riktigt torftigt skriven, man märker att hon varken har utbildning inom ämnet och att boken var skriven under en tidspress. Ingen bra kombination det där inte. Dessutom förekommer en del hyckleri. Mia beskriver hur viktigt det är att se sig som likvärdig med andra människor, varken mer eller mindre värd än andra. Ändå sätter hon sig över andra människor, att hon hanterar situationer bättre än andra, att hon tillåter sig skratta åt "såna" människor m.m. Boken känns dessutom mer som en självbiografi än en självhjälps bok. Dels för att den mycket handlar om hennes egna liv, och dels för att resten som står är skriven som fakta, inte som teorier eller möjligheter. Det finns några få stycken jag håller med henne om, dels om plastikkirurgi och dels om hur synen på ens egna kropp ska vara. That's it, inget annat var bra. Kanske hjälper några, men boken är inte professionell någonstans och frustrerar mig rejält.

Anette Hökerberg

2012-02-26

Mycket läsvärd bok med många aha-upplevelser. Hon ger gott om tips på små, enkla saker som man kan göra för att livet ska bli roligare och för att man ska må bättre. Boken gör så att jag har större förståelse för hur andra mår och varför de beter sig som de gör.

Elisabeth Jönsson

2011-10-28

Tänkvärt! Om självkänslans betydelse för vår hälsa och om hur vi kan påverka självkänslan.

Josef Bjursll

2011-10-03

Efter att man lärt sig skillnad på självkänsla och självförtroende så vart resten av boken relativt b och tjatig.

2011-07-25

Lättläst, konkret och bra bok. Har nu läst igenom den och ska absolut köra igång med en Jag är bra-bok till att börja med.

Sanna T <3

2011-07-19

Denna bok var helt okej :)

Lisa Svensson

2011-07-07

En självhjälpsbok som innehåller alla de rätta ingredienserna ihopbakade på ett tilltalande och lättsmält sätt. Tycker om Mia som person. Hon rör till det för alla dessa människor med fördomar om missbrukare...

Emma Olsson

2011-07-05

Väldigt överskattad bok.
Kommer inte genom första övningen och kan därför inte läsa vidare. Och har gett upp den!

Melinda W

2011-07-01

inte alls vad jag förväntat mig, tyvärr.

Hanna .

2011-05-03

Funderade ett tag på att bränna den.

Fick mig att må ännu sämre över mig själv och ge upp hoppet om att jag någonsin skulle kunna få en bra självkänsla.

Josefine Lantz

2011-01-27

Jag tycker att hon tappar sin trovärdighet när hon hela tiden pratar om hur lycklig hon är och hur bra hon mår med sin stora mage. Om man är lycklig så är man väl det och behöver väl inte övertyga andra om det?

Pernilla Carlsson

2010-09-09

denna bok är en av dom bästa i kategorin självkänsla.

Pernilla Carlsson

2010-09-09

denna bok är en av dom bästa i kategorin självkänsla.

Malin Assarsdotter

2010-09-04

tycker om att läsa det man ånga gånger tänker men inte vågar säga högt!

Amanda Köhlmark

2010-08-01

Jag har hört mycket gott om den här boken av vänner och bekanta så jag gav talboken en chans. Det är författaren själv som läser upp boken och hon gör det tyvärr inte på bästa sätt. Den här boken har säkert hjälp många men jag kände att jag inte hade något där att hämta.

Karl Tillström

2010-07-02

Jättebra sammanfattning om vanliga teman inom personlig utveckling

Pia Johansson

2010-04-10

verkligen skitdålig bok

Louisa Johansson

2010-04-10

Absolut inte skriven för mig, helt klart!

Maria B Hansson

2010-03-21

Lättillgängligt om självkänsla.

C L

2010-02-02

Fy fan vad dålig den var, tipsen var ju helt förskräckliga! Varför kan man inte ge noll stjärna?

C L

2010-02-02

Fy fan vad dålig den var, tipsen var ju helt förskräckliga!

Samuel Karlsson

2010-01-18

Gjorde misstaget att köpa den här boken som ljudbok till min fru. Den var outhärdlig att lyssna på. Funkar kanske bättre att läsa.

Gunilla Bratt

2010-01-14

Mitt tips är att läsa en fantastiskt skriven skönlitterär roman som ger själen vingar tex: Den vidunderliga kärlekens historia, Vindens skugga, Påven Johanna.

Gunilla Bratt

2010-01-14

Håller helt med Johanna Galenpanna plus att självhjälpsböcker kan få motsatt effekt: bekräfta din dåliga självbild och få dej att må ännu sämre

2010-01-14

Tyckte om boken, men när det sen blev Törnblom ÖVERALLT, både i tidningar, tv och radion, kändes även denna bok "för mycket".

Men jag backar och skriver mitt första intryck, det vill säga en trea.

Johanna Galenpanna

2009-12-28

Urk. Hurtigt, mjäkigt och fullt av floskler och klyschor. Jag förstår inte grejen med alla dessa coacher. Livscoacher, jobbcoacher, relationscoacher, kostcoacher, karriärcoach, skrivcoach. Är det inte helt enkelt ett annat ord för "Person som tar hutlöst betalt för att berätta saker för dig som du redan vet"?.

M W

2009-12-01

Ann-Sofie Lindmark

2009-10-25

Bra inspirerande bok, men svåra att överföra till praktiken.

Pia Donsér

2009-09-27

Upprepningar..... Men bra tips

Beatrice Wahlberg

2009-09-08

jag orkade inte göra övningarna men jag tycker att boken har en del vettiga tips och råd till den som lider av låg självkänsla. Tycker att den kunde ha varit bättre skriven, texten blev lite svamlig och oengegerande emellanåt.

Felicia Dahlqvist

2009-08-28

Förstår inte er som skriver att den är så dålig, jag tycker att hon skrev jättebra och hade en väldig förståelse. Jag tycker att budskapet och hennes grundidéer är jättebra. Jag njöt av att läsa boken, och tycker att det står en hel del bra i den! :)

B S

2009-08-28

Går direkt in på floskeltoppen! Jag personligen blir oerhört provocerad av den här typen av hjälp-dig-själv-böcker som jag tycker är trams från början till slut.

Maria Edström

2009-08-18

Orkdade faktiskt inte lusläsa hela boken men syftet med den är fint.

2009-06-07

Sicken underbar människa o underbara tankar... denna sätter sig i själ o hjärta hos mig... och det följer mig genom smått o stort i livet