Sista brevet frn din lskade

Moyes, Jojo

| 2014

Av frfattaren till Livet efter dig ver 100 000 ex slda! London 1960. Nr Jennifer Sterling vaknar upp p sjukhus minns hon ingenting inte den tragiska bilolyckan som gjort att hon hamnat dr, inte sin man, inte ens vem hon r. Hon knner sig som en frmling i sitt eget liv. Tills hon rkar hitta ett passionerat brev, undertecknat B, som ber henne att lmna sin man. Mnga r senare, 2003, hittar journalisten Ellie samma gtfulla brev i arkivet p tidningen dr hon arbetar. Hon blir besatt av historien bakom, och hoppas att den ska kunna teruppliva hennes haltande karrir. Om dessa tv lskande fick ett lyckligt slut, kanske hon ocks kan bringa reda i sitt eget komplicerade krleksliv? Ellies skande kommer att skriva om historien och hjlpa henne att inse sanningen om sin egen, moderna romans.

Tyckte boken var lite rrig frst fr jag fattade inte vad som hnde innan olyckan och vad som hnde efter. Frutom det tycker jag att boken var mycket bra och medan vissa saker var lite frutsgbara s var andra verraskande. Nr man vl gripa av boken r den svr att lgga ifrn sig.

Vacker och vlskriven, balsam fr sjlen.

Maria Jacobsson

2016-11-07

Frsta boken jag lser av frfattaren. Oerhrt gripande! Man kastas in i en annan vrld och drjer sig kvar dr. Jag blir nyfiken p andra bcker av frfattaren eftersom mnga tyckt att denna var en svag bok av henne.

Marie K

2016-07-13

Det r sllan jag lser bcker dr jag verkligen lskar vartenda ord, men det hr r en av dem.

Madeleine Larsson

2016-06-11

En av mina favoritfrfattare. Skriver s berttande att det knns som att det r ens egna vrld. Underbar bok!

Marita Stadler

2016-04-30

Sjukt bra bok med mnga bottnar. Passar bra fr bokklubben eftersom den har mnga bottnar. Vi gillade den allihop. Tar stllning utan att komma med pekpinnar. Varmt och krleksfullt skriven.

Karin Asplund

2016-03-19

Den bsta bok jag ngonsin lst!

2016-02-13

Nej, det hr r inget fr mig! Romantisk srja som inte leder till ngot mer n ett sliskigt slut som man kunde rkna ut redan frn brjan.

Christina Nilsson

2016-01-08

Jag verkar hra till en av de f som tyckte denna var bttre n Livet efter Dig. Gillade verkligen denna boken, intressant med 60-talsskildringen och kopplingen mot nuet och delen nr de trffades igen fullkomligt slukade jag. Hade ftt fullpott om jag ftt lite mer knsla fr deras relation.

Eva Pettersson

2015-12-10

Perfekt nr man knner fr att lta sig svepas med i en bitterljuv krlekssaga med lyckligt slut!

elinore jrlehag

2015-11-02

Min frsta lsta bok av Jojo Moyes! Fullstndigt lskar den och just nu lskar jag livet och krleken! Underbart!

Ser mycket fram emot att lsa hennes andra bcker <3

Anna Granstrm

2015-10-29

Fullkomligt lskade.

2015-10-27

Inte min favorit av Moyes ven om den r fin och trovrdig. Lite lgmld.

2015-10-05

Moyes skriver vldigt bra. Det r inte riktigt den vanliga klyschan, ven om hon tydligen kan leverera ven lyckliga slut. Bra med vxlingen mellan modernt och gammeldags.

Marc Moore

2015-09-26

Tycker vldigt bra om Moyes och har lst allt hon skrivit. Detta r den svagaste boken, jag blir inte berrd av Jennifers och Anthonys historia. Hade hellre lst mer om den nutida historien. Sedan blir jag lite irriterad p att den r s osannolik, kanske finns inte ratsit.se i UK men en journalist kan vll nd f fram info om sin livs krlek.

Anna Hassel

2015-08-24

r besviken ver denna lsupplevelse som inte matchar de jag hade med Livet efter dig och Etthundra mil.

Emma T

2015-08-20

Mste sga att de tv senaste Jag har lst av moyes har inte riktigt fastnat. 2/4 bcker av henne som vart bra, hoppas hennes nya r bttre.

2015-08-16

Livet efter dig var betydligt bttre. Den hr hade jag svrt att komma in i, ven om den blev bttre senare. Upplsaren var dremotvvldigt bra! En 3:a blir slutbetyget frn mig!

Nr jag lste Livet efter dig med Jojo Moyes blev jag glatt verraskad, vilken bok, vilken berttelse och s bra skriven. Men nu till denna bok som tyvrr inte ligger i samma division.
Jag upplevde att vissa delar av boken var vldigt bra medans vissa var till och med lite tjatiga.
Har tyvrr en allergi mot tjatiga och upprepande bcker, jag vill det ska hnda saker istllet.
Jag upplevde det lite jobbigt med dtids och nutids historien i denna bok, nr man lyssnar mste man verkligen vara med p noterna. Sedan kan jag inte ta till mig nutids historien alls, den berr mig liksom inte. Dtidshistorien r gullig och det engagerar mer. Det r tyvrr lngt ifrn samma niv som frsta boken men visst r den lsvrd.

Moa Johansson

2015-07-21

Tycker mer om de andra tv bckerna jag lst av samma frfattare, men det fanns en spnning i boken som gjorde att jag ville lsa vidare!

Therse Lnneberg

2015-06-23

Helt ok men inte lika fast i denna som andra Jojo Moyes-favoriter.

Klara Marklinder

2015-06-21

Jag hade tyvrr vldigt hga frvntningar p denna boken, men den leverinte upp till dess goda rykte. Skriven i samma anda som Moyes tidigare bcker, men jag saknar spnningen och det som driver historien fram. Jag knner ibland att det blir lite fr klich-artat och frutseende. MEn en trea trots allt, Moyes r bra som vanligt men boken hr defintintivt inte till hennes bsta...

Irene Malmeling

2015-06-17

Fick inte ihop de olika historierna i brjan, men sedan tog det sig.

emmakicki

2015-05-31

Liksom i Sophies historia s blandas nutid och historia och det r de historiska kapitlens som fngar mig. Som tur r s r nutiden ocks relativt intressant och snker inte boken lika mycket som i Sophies fall. Det blir vldigt romantiskt men aldrig p ett sliskigt stt.

sarah kings

2015-05-27

Oerhrt vacker och vlskriven bok !

Kerstin Hellgren

2015-05-25

Efter en svag inledning nr jag tnkte ge upp mnga gnger, blev det en mycket stark bok. Jag ger den en stark 4:a.

Jonna P

2015-04-10

Helt underbar bok, svr att lgga ifrn sig. Den knyter ihop frr med nutid.

2015-04-05

Moyes skriver numera med driv och frmga att hlla lsarens intresse p topp. Hur ska det g? Eftersmaken r dock fadd. En Harlequin produkt.

Lttlst och trevlig historia

Karin Lfstrand

2015-03-02

150218: Riktigt trevlig lsning. Gillar!

Marilyn Mansilla

2015-02-23

Vldigt bra skriven och fin historia.

Annelie Nilsson

2015-02-03

Tycker att 1960-tals skildringarna i boken r vldigt bra och man vill lsa vidare fr att man vill veta hur det ska g fr Jennifer och Boot. Men personerna i nutid r inte lika fngslande.

Lena L

2015-02-01

Strcklst i helgen. Gripande krlekshistoria. JM har frmgan att fnga de sm sakerna i varje livsde.

Merja A

2015-01-30

"Sophies historia" var starkare eftersom den prglades av kvinnors utsatthet under ett pgende krig. Dock kan jag ven rekommendera denna om man r ute efter krlek och romantik och bitterljuva mnniskoden. I brjan av historien frn 60-talet retade jag mig lite p lyxlivet och sttet hur kvinnorna betraktades som statusobjekt och inte som tnkande individer.I nutid r kvinnans stllning frndrad men det finns nd mnga paralleller. Jojo Moyes skriver om tnkvrda saker p ett lttlst och ibland ven humoristiskt stt.

Nina Gustafsson

2015-01-25

Moyes lyckas än en gång skriva en bok som fångar mig. Kanske är den lite utdragen men en vacker berättelse om kärlek nu och då Kärleksbreven som ramar in hela historien ärr pricken över i.

Helena Rasmusson

2015-01-19

En hrligt bra krlekshistoria!

Katarina Nord

2015-01-14

Fin underbar feelgood roman, vackert sprk - det r svrt att sluta lsa innan boken r slut.

Sandra Gustafsson

2015-01-07

Boken fick 5 av 5 just fr att det hnder saker hela tiden och fick mig att strcklsa den. En annorlunda krlekssaga som passar en romantiker.

Jennifer Tydn

2014-11-13

Mysig lsning som hennes andra bcker.

Maria Jnsson

2014-11-09

Riktigt bra. Snudd p en femma.

Ma Coon

2014-10-28

Knsloladdad, spnnande, varm och underbar!

Elisabeth Karlberg

2014-07-15

Lagom sommarlsning. Lite "feel-good" ver det hela.

Eva Jacobson

2014-07-09

Mycket lttlst. Tyvrr som Starlet fr vuxna.

Anneli Johansson

2014-07-05

Lite trkig brjan men vxer till en stark och fantastisk bok!

Josefine Ejebjrk

2014-07-02

Söt kärlekshistoria. Den första av Moyes böcker jag läst, men det kommer definitivt att bli fler.

Fiona *

2011-10-31

En besvikelse, kanske fr att jag inte riktigt kunde koppla bort egen erfarenhet frn det skrivna... Iofs inte bra, men bcker har en tendens att skapa associationer.