Sista andetaget

Mina, Denise

| 2008

Tredje boken om Paddy Meehan är här! Glasgow, 1990. För Paddy Meehan är mord inget ovanligt - som reporter är hon mer eller mindre bosatt på brottsplatser - men hon är helt oförberedd när polisen knackar på hennes dörr. Hennes före detta pojkvän och kollega har hittats naken, försedd med huva och skjuten genom huvudet. Det liknar mer eller mindre en regelrätt avrättning. Men Paddy har inte träffat Terry på sex månader och har inte mycket att bidra till utredningen. Det visar sig att Terry inte bara uppgett Paddy som närmast anhörig utan också efterlämnat ett stort gammalt hus utanför staden samt ett antal resväskor fulla med anteckningar. Paddy dras in i en härva av hemligheter och lögner och hon upptäckter kopplingar ingen annan tidigare förstått. Snart är hon uppslukad av sin karriärs mest betydande och farligaste uppslag. Denise Mina har gjort det igen!...

2020-06-15

Denise Mina skriver alltid bra. Bra och levande karaktärer och landskap.och en bra intrig.

Monica Magnusson

2014-05-01

Den började himla spännande. Men den blev så långtråkig. Fastnade inte riktigt hela vägen.

2012-12-08

Det här är den tredje boken jag läser av Denise Mina och jag gillar inte den heller. Det finns massor av anledningar, men den främsta är nog att jag faktiskt inte gillar Paddy. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2012/12/sista-andetaget-av-denise-mina.html

Ellinor Karlberg

2012-11-26

Gillar karaktären paddy! En deckare som även är rolig

2012-08-21

Denise Mina är superb på att använda detaljer för att skildra miljöer. Det känns lite sunkigt poetiskt, och jag transporteras rakt in i hennes värld. Och hennes personporträtt är helt underbara. Kommer definitivt läsa mer av henne.

Carin Lundberg Papp

2011-12-21

Har verkligen gillat de andra böckerna om Paddy, men denna fastnade jag inte för.

2010-01-31

Paddy har blivit stuur och som nära anförvant måste jag naturligtvis följa hennes liv och leverne. Den här boken var spännande på slutet, men såå märkvärdig är den inte. Kan inte rekommendera den som första bekantskap med Paddy.

harriet karlsson

2009-11-07

BRa

Yvonne Larsson

2009-09-24

Den här boken var verkligen inte speciellt bra. Tråkig!