Sirenerna i Bagdad

Khadra, Yasmina

| 2007

En ung, knslig student frn en smnig smstad i Irak blir vittne till hur hans pappa blir frdmjukad av tanklsa amerikanska soldater under en brllopsfest. Han blir stum av aggressivitet och ger sig s smningom ivg till Bagdad fr att ansluta sig till en terroristcell. Besatt av tanken p att hmnas fr han ett sjlvmordsuppdrag. Med ett virus i kroppen ska han bege sig till London fr att smitta ner vstvrldens befolkning. "Yasmina Khadra skriver med en otroligt stor knnedom om den unge arabens verklighet. Otroligt bra bok!" Damernas Vrld "En aktuell bok om hatets Irak. Strlande berttelse om varfr man blir en terrorist. Om du bara ska lsa en bok fr att frst sjlvmordsbombarna. Ls den hr. Den r lttlst och gr rakt in i dina mjukdelar." Amelia Adamo

2013-11-29

Vad gr att en stillsam fredlig ung man brjar hata och vill bli en terrorist? Bra berttad p ett sakligt stt som tydliggr andra kulturers synstt och hur viktig hedersbegreppet r i vissa kulturer. Samtidigt knner jag mig oerhrt tacksam fr att jag bor i ett stillsamt Sverige.

N denna bok var inte alls ngot bra den var lngtrkig, s denna bok rekommenderar jag inte till er andra & just drfr fr den bara en 1a av mig.

Eyez Only

2010-07-15

terigen en bra id som tappar rejlt p lnga dda stycken av monolog. Bde den hr boken och den tidigare jag lyssnade p av samma frfattare skulle m bra av lite mer action istllet fr prat.