Sin ensamma kropp

| 2008

Solveig Andersson

2018-08-09

talbok, storytel, inlsare: Helena Brodin
Underbar, gripande nstan magisk i sitt berttande om ldrandet, lngtan och med de frflutnas skuggor i bakgrunden. Superb upplsning dessutom! Ls den!

2013-10-23

Lyssnade p ljudboken. Helena Brodin har en fin nstan poetisk rst som passar som handen i handsken med boken. Boken d? Elsie Johansson har skrivit mnga bra bcker, men den hr r inte min "cup of tea". Brjar bli bra, men blir ganska s trkig i lngden.

Marica Kllner

2013-10-09

Jag tycker den hr boken r vldigt intressant och modig. ven om jag r tjugofyra r och huvudpersonen Mallis r sjuttio, kan jag knna igen mig i mycket. Lite rrig i brjan men nr jag vant mig trivdes jag med berttandet. Bra upplsning ocks! Mycket inlevelse men inte verdrivet.

Eva Rydinger

2013-09-14

Underskande om livet, ldrandet och den egna kroppen, nr ren som finns kvar kanske mste rknas p ena handen. Underbar.

Eyez Only

2011-10-10

Upplsaren r hoppls, det hrs inte vad hon sger. :(

Sofie Petersson

2011-05-14

Sin ensamma kropp r strlande! Den handlar om nkan Marie-Louise Parre som lever tillsammans med sin ensamma kropp. Hon r en mstarinna p att trycka undan tunga minnen och knslor, framfrallt dmpar hon sin lngtan efter kroppslig vrme och att f vara Du med ngon. Knslor r fr svaga, inte fr en gammal mnniska som nrmar sig livets slut. Men en dag brjar det frflutna trnga sig p och lngtan efter att f slippa vara en ensam kropp blir fr stor. Sin ensamma kropp r en lysande roman som betrder ett dsligt omrde, nmligen den vrld dr en ldre kvinnas fysiska lngtan stts i fokus. Elsie Johansson, jag avundas din sprkliga begvning!

Merja A

2010-04-24

En vldigt personlig berttelse om en kvinnas liv.
Man kan hra Elsie Johanssons berttarrst. I huvudpersonens barndom och uppvxt kan man finna likheter hos flickan Nancy i trilogin om henne(-96,98,01
Elsie J. skildrar med vrme hur det r att mogna och ldras som kvinna.

Birgitta B

2010-04-02

Visst r den underfundig, kvick ,avsljande men knns som en lite fr sjlvupptagen och sjlvcentrerad den" rcker "inte till

Boklisa NN

2010-02-15

Elsie Johansson ger mig en modig kvinnas uppgrelse med sitt frflutna, med sig sjlv, hennes erknnande och accepterande av bde sina barnsligaste och sina mest mogna drmmar. Hennes huvudperson r obarmhrtigt rlig, summerar kyligt men utan stoppande slutstreck, hon tillter sig att vara obegrnsat frhoppningsfull ven i det alltmer begrnsade livet. En bok att lsa fr att lra sig hoppas!

Gunvi Lundqvist

2010-02-01

Omsluter lsaren som en skn pld. En kvinnas livsberttelse kunde vara min, kunde vara din.

Johanna Galenpanna

2010-01-08

Dialog mellan endast en person och den sjlv r ett stt att bygga text p som inte passar mig. Det knns schizofrent och nstan lite... barnsligt? Drmed blev betyget lgre, och det sammantaget med en ytligt berttat historia blev det inte mer n en tva. Som med s ondligt mnga andra bcker kunde den ha varit mycket mer intressant om upplgget och sprket var annorlunda.

jan dalgren

2010-01-02

Blev efter att hrt else p rets bokmssa intresserrad av henne - s lngt frn modets frfattare men s nra det vanliga slitsamma livet. en stilsam och bra bok

Rebecka Edgren Aldn

2009-07-21

Fantastisk bok. Fantastiskt sprk. Jag r s imponerad av Elsie Johansson. Det finns s mycket i den hr boken. S mnga spr, s mnga tankar som hon vver ihop s oerhrt skickligt. Bst i sommar.