Silvrets rike: Ervraren 4

Iggulden, Conn

| 2010

Djingis khan r dd, men legenden om honom och det han skapat lever vidare. Hans armer har samlats i Karakorum fr att svra trohet till hans son och arvinge Ogotai. Men striden om tronen i silvrets rike r inte avgjord. Ett inbrdeskrig r p vg att bryta ut, Ogotais bror Chagatai frsker ta makten genom en kupp. Och Ogotai mste fatta ett beslut som kommer att ndra historiens frlopp fr alltid.Silvrets rike r fjrde delen i Conn Igguldens serie om Djingis khan och det arv han lmnade efter sig, det strsta imperium vrlden ngonsin skdat. ?Det hr r kraftfullt och kompetent; Iggulden kan sin sak och knner sina lsare.? ? Independent

Izabela Horn

2020-03-06

Jtte bra avslutande fjrde bok. Hade lite svrare att komma in i boken men nr jag vl gjorde det s var jag fast.

Karin Norlander

2013-08-28

Onekligen intressant men det r lite tjatigt med alla krig och ervringar men det var ju s det var s det r inget att gra ngot t.

Anette Junebjrk

2012-11-19

S var d historien om Djingis Khans rike avslutad med denna bok. Jag har fljt bde honom och Ceasar i Conn Igguldens tappning och varit helt fascinerad ver hur han har berttat och gjort deras levnad s levande och spnnande. Trots att kjag vet hur det gick s ville jag inte lgga ifrn mig bckerna. Den hr sista boken slutar mitt i historien och det tycker jag r ett modigt grepp av frfattaren. Att inte avsluta traditionellt utan lmna det ppet fr tolkning r bra. Tack var de hr bckerna har jag ftt upp gonen fr hur mnniskorna levde i Asien fr lnge sen - vilket jag inte har varit intresserad av frut. Nu vet jag lite mer och vill veta nnu mer.... :)

Carola Abrahamsson

2011-12-07

Tnkte hoppa ver den hr boken, trodde inte att den skulle vara lika bra som de andra. Men det var den!

Jonas Dahllf

2011-08-12

En hyllning till Tsubodai. Blir lite mycket slag och militr taktik. Men vldigt vlskriven i vanlig ordning.

Helena Sundberg

2011-05-25

Mycket lsvrd om det mongoliska riket efter Djingis Kahns dd. Djingis sner i maktstrid om Kahnatet .Livfulla personportrtt. Skildring av krigsfringen och generalen Tsubodai som ledde fram och in i Polen och Budapest.Ls de fregende delarna frst. Unik skildring av det mongoliska folket i brjan av 1200-talet.