Silvrets rike

Iggulden, Conn

| 2010

Izabela Horn

2020-03-06

Jätte bra avslutande fjärde bok. Hade lite svårare att komma in i boken men när jag väl gjorde det så var jag fast.

Karin Norlander

2013-08-28

Onekligen intressant men det är lite tjatigt med alla krig och erövringar men det var ju så det var så det är inget att göra något åt.

Anette Junebjörk

2012-11-19

Så var då historien om Djingis Khans rike avslutad med denna bok. Jag har följt både honom och Ceasar i Conn Igguldens tappning och varit helt fascinerad över hur han har berättat och gjort deras levnad så levande och spännande. Trots att kjag vet hur det gick så ville jag inte lägga ifrån mig böckerna. Den här sista boken slutar mitt i historien och det tycker jag är ett modigt grepp av författaren. Att inte avsluta traditionellt utan lämna det öppet för tolkning är bra. Tack var de här böckerna har jag fått upp ögonen för hur människorna levde i Asien för länge sen - vilket jag inte har varit intresserad av förut. Nu vet jag lite mer och vill veta ännu mer.... :)

Carola Abrahamsson

2011-12-07

Tänkte hoppa över den här boken, trodde inte att den skulle vara lika bra som de andra. Men det var den!

Jonas Dahllöf

2011-08-12

En hyllning till Tsubodai. Blir lite mycket slag och militär taktik. Men väldigt välskriven i vanlig ordning.

Helena Sundberg

2011-05-25

Mycket läsvärd om det mongoliska riket efter Djingis Kahns död. Djingis söner i maktstrid om Kahnatet .Livfulla personporträtt. Skildring av krigsföringen och generalen Tsubodai som ledde fram och in i Polen och Budapest.Läs de föregående delarna först. Unik skildring av det mongoliska folket i början av 1200-talet.