Silvertronen

Lewis, C S

| 1976

Skynda dig! sa Eustace. Håll mig i handen. Vi måste hålla ihop. OCch innan Jill riktigt förstod vad som hände, hade han dragit henne med sig genom porten, bort från skolan, bort från England, bort från hela vår värld till Det Där Landet - Narnia. Berättelserna om Narnia omfattar sju böcker 1. Min morbror trollkarlen 2. Häxan och lejonet 3. Hästen och hans pojke 4. Caspian, prins av Narnia 5. Kung Caspian och skeppet Gryningen 6. Silvertronen 7. Den sista striden

Malena Bergroth

2020-01-12

Jag älskar hela Narnia-serien. En stor del av den här boken utspelar sig under en vandring, vilket jag relaterar till några fjällvandringar jag gjort. Både i boken och i landskapet finns en stor rikedom i vad som vid fösta anblicken verkar kargt. En annan sak jag uppskattar med dessa böcker (alla i serien) är författarens tilltal till läsaren, som om jag satt och berättade detta för just mig och kom på en extra sak han ville nämna.

Sanna Carlborg

2015-12-29

Lewis lyckas som vanligt underhålla mig med en spännande berättelse samtidigt som han förargar mig med sina förlegade konservativa idéer.

Tony

2012-10-15

Den bästa i serien får en svag 3:a...