Silverkniven

kerblom, Gull

| 2010

En vampyrthriller. Edit hittar en annons om ett ridlger i Rkekullaborgen. Hennes mamma avskyr hstar och protesterar kraftigt, men Edit avgudar dem. Med hjlp av mormor och morfar kommer hon ivg p lgret som kommer att frndra hennes liv.Edit och de fyra andra flickorna som blivit antagna hlsas vlkomna av borgens gare, de mystiska och vackra Maximilian och Rebecka Vinter. De knns bekanta p ngot stt och Edit knner en speciell dragning till Max. Ridlgret r som inget annat. De rider p ntterna och sover lngt in p eftermiddagarna. Men snart brjar kusligheterna rada upp sig. Och en morgon r Katrin borta. Det hela kulminerar i att borgen pltsligt str i brand nr de vriga flickorna tervnder frn sin nattliga ridtur. Gull kerblom vet hur man stter skrck i lsaren. Hon har tidigare skrivit spknoveller i Du tror vl p spken och Visst spkar det.

Rebecka Angelin

2013-09-09

Denna var helt ok. Dock tyckte jag inte de hnde fr mycket i boken egentligen. Gick ltt att lsa men skulle grna se att de hnde lite mer. Handlingen r bra men slutade med en del jag inte frstod riktigt.

Denna bok var lika bra som frra gngen. Jag har just lst om den & detta r del 1 =)

Detta var en mycket bra ungdomsbok.
Jag gillade den skarpt och den r helt klart vrd att lsas Handlar om vampyrer och vernaturliga vsen.

Monika Hgg

2010-06-12

En spnnande ungdomsroman med inslag av vernaturliga krafter och vampyrer.