SIGNERAD Som vi lekte

Schulman, Ninni

| 2023

SIGNERAD UPPLAGA Spänningsmästaren Ninni Schulman är tillbaka med en ny serie som tar oss med till 1980-talets Dalarna. Året är 1982. 12-årige Mattias försvinner spårlöst från sitt hem i den lilla byn Våmhus. Ett år senare är han fortfarande borta och hans mamma håller på att gå sönder av sorg och ovisshet. Den f. d. polisen Ingrid Wolt är på flykt undan sitt förflutna. Hon har just släppts ur fängelset Hinseberg och börjar sakta bygga upp sitt liv igen. I desperat behov av ett arbete startar hon Siljans Spaningsbyrå och hennes första uppdrag blir att hitta Mattias. När hon börjar nysta i fallet inser hon att den skenbara idyllen döljer mörka hemligheter. Den första delen i serien om Ingrid Wolt är en kriminalroman om sorg, skuld och en lek som blir till dödligt allvar.

Anders Rågström

2023-11-18

Anders Rågström

2023-11-18

2023-01-13

Betyg: 5 av 5 - 📚 - Jag har läst allt som Ninni Schulman har skrivit hittills, både dom sju böckerna i Hagforsserien, och hennes två fristående böcker, och jag har tyckt om dom allihopa. Bäst av dom nio böckerna har varit den fristående boken Bara du, tycker jag, och den fick högsta betyget av mig. Den här boken, Som vi lekte, är den första boken i en ny planerad bokserie som heter Siljanserien. Och det ska bli väldigt kul att följa den serien, eftersom jag tyckte riktigt mycket om den här boken, som helt klart får högsta betyget från mig. Spännande, välskriven, fina miljöer, bra karaktärer, gripande, oförutsägbar, berörande, nostalgisk, och jag kunde då absolut inte räkna ut hur boken skulle sluta. Rekommenderar varmt boken, och jag längtar redan efter bok nummer två i serien.