SIGNERAD Hon som måste dö

Lagercrantz, David

SIGNERAD UPPLAGA Grande finale! En hemlös man hittas i en park i Stockholm. Det ser inte ut att vara annat än ett tragiskt dödsfall. Men rättsläkaren Fredrika Nyman anar att något inte stämmer, och kontaktar Mikael Blomkvist. Blomkvist blir motvilligt intresserad. Den hemlöse har flera gånger hörts muttra om Johannes Forsell, Sveriges försvarsminister. Var det bara nojor, svammel? Eller kan det finnas en riktig koppling till regeringen? Mikael ber Lisbeth Salander om hjälp. Men efter Holger Palmgrens begravning har hon lämnat landet och går inte att nå. Vad ingen vet är Lisbeth befinner sig i Moskva för att en gång för alla göra upp med sin syster Camilla. Hon har bestämt sig: Hon ska inte längre vara den som jagas. Hon ska jaga själv. Hon som måste dö ? den stora finalen i David Lagercrantz böcker i Millenniumserien ? väver samman politiska skandaler och maktspel...

Maria Strömqvist

2024-01-27

Boken började bra men sen blev allt så rörigt. Rekommenderar den inte. Tur det inte blev fler böcker i serien av Lagercrantz. Skummade igenom sista delen i boken.

Maria Strömqvist

2024-01-27

Jonas Qarlsson

2022-09-09

Små toppar, men alldeles för djupa dalar..

Jonas Qarlsson

2022-09-09

Små toppar, men alldeles för djupa dalar..

Helena Rasmusson

2022-01-01

Spännande & bra historia! Vävs ihop på ett bra sätt! Tröttnar aldrig på Blomqvist & Salander!

Katarina Strid

2021-01-24

Spännande och bra uppbyggd intrig, där fler och fler personer introduceras efter hand. Jag tyckte storyn om den hemlöse mannen var det som drev berättelsen. Rysk maffia blir rörigt, och det är inte den Lisbeth som fanns i Larssons böcker.

Jan Banan

2020-11-04

Omständig och stökig med en skräpstory. Inget för mig och jag kan tycka att det är skönt att Lagercrantz i och med den här boken lämnar Blomkvist och Salander i fred.

Katarina Nord

2020-03-29

Alldeles för rörigt för mig med för många komponenter inblandade. Det börjar bra men jag upplever att det är för mycket att hålla reda på.

Elna Mattila

2020-02-05

Jag tyckte SÅ mycket om denna, ett perfekt avslut på serien.

2020-01-29

En värdig avslutning på Salanderserien. Lagercrantz utnyttjar sin kunskap om Mount Everestexpeditioner och fyller på med lite rysk maffia och agentverksamhet. Styrkan är Salander- och Blomkvistkaraktärerna. Spänningen hålls uppe och stegras mot slutet. Så ska en slipsten dras!

2020-01-18

Det är bra, men för mig är det alltför långt från Lisbeth Salander och den kraft som fanns i Stieg Larssons fantastiska böcker. Kraften och fakta från den tid vi lever i, saknar det.

Michael

2019-12-16

Rörig handling som känns ointressant. Det enda som lyfter boken är att det är Blomkvist och Salander som har huvudrollen samt Lisbeths relation till sin syster.

Evasbokhylla

2019-11-29

3 minus. Sista delen i Millenniumserien och jag är faktisk inte ledsen över det.

Jan Svensson

2019-10-12

Bitvis spännande men lite rörig och långsökt för min smak.

Julia Gedin

2019-09-26

Karin Johansson

2019-09-22

Författaren säger att han har gjort Lisbeth Salander lite mjukare än vad vi är vana vid.. Ja hon kommer ihåg minnen fr barndomen och har svårt att döda sin syster, men mot alla andra i sin närhet är hon nästan ännu kallare, mer robot-lik så.. Boken är läsvärd just för historien den har, men författaren borde låtit Stieg Larssons böcker vara. Ingen kunde göra/skriva Lisbeth och bygga spänning som honom.

Spännande, fängslande & stark!

Elisabeth Svensson

2019-09-13

Inte riktigt lika fängslande som de tidigare böckerna men helt klart en bok man sträckläser. Äntligen får man den upplösning på serien som man väntat på...