SIGNERAD Box

SIGNERAD UPPLAGA Intensiv spänning av nya författarduon ? första delen i nagelbitande serie. När en kvinna hittas död i en låda som genomborrats av svärd står polisen frågande: Rör det sig om ett urspårat trolleritrick eller ett extremt brutalt mord? Mina Dabiri är polisinspektör vid Stockholmspolisen och tar hjälp av Vincent Walder, mentalist och expert på kroppsspråk och magi. De gör kopplingar till ett tidigare fall, och inser att de jagar en hänsynslös seriemördare som måste stoppas innan offren blir fler. Men Minas och Vincents kantiga personligheter ställer till det. Båda bär dessutom på mörka hemligheter. Deras förflutna tycks höra samman med det som sker och tempot skruvas upp alltmer. De behöver ligga steget före mördaren, lära känna vansinnet för att kunna stoppa det.

Roliga karaktärer som säkert kommer att utvecklas i kommande böcker.

Bra story men gillar inte Läckbergs sätt att skriva.

2021-09-08

Betyg: 5 av 5 - 📚 - Jag har nog läst precis allt som Camilla Läckberg har skrivit, men ingenting av Henrik Fexeus. Nu har jag läst deras gemensamma bok, Box, som är den första delen i en planerad boktrilogi av dom tillsammans. Jag hade väldigt höga förväntningar på den här boken, efter allt som jag har läst om den, och tack och lov så infriades mina förväntningar helt. Boken är välskriven, intressant, spännande, blodig, oförutsägbar, och mycket, mycket bra. Jag älskar dom två lite udda huvudpersonerna, Mina och Vincent, och även dom övriga karaktärerna. Och även om jag tycker mycket om både Fjällbacka-serien och Faye-serien, så tycker jag att den här är ännu bättre än dom, och helt olik dom båda två. Jag rekommenderar varmt boken, och jag ser mycket fram emot kommande böcker.