Shakespeare : 6 pjäser

Ordfront förlag har under många år gett ut några av de bästa och mest uppdaterade översättningarna av Shakespeares älskade pjäser. Inte mindre än femton Shakespearepjäser har det blivit, i både inbundet och i pocket.År 2016 var det 400 år sedan Shakespeare dog. Till hans ära har vi samlat de sex populäraste pjäserna de som satts upp flest gånger och som folk har efterfrågat mest i en vacker jubileumsbok: Romeo och Juliet Hamlet En midsommarnattsdröm Macbeth Othello Kung LearTill det hela kommer ett nyskrivet förord av Sven Wollter och efterord av Stockholms Stadsteaters chef Anna Takanen. En bok alla borde ha i hyllan mer klassiker än så här blir det knappast. I samband med jubileumsutgåvan tillgängliggör vi även 12 pjäser som e-böcker och tar därmed på allvar Shakespeare in i 2000-talet!

Anders Wik

2010-08-18

Just den här svenska översättningen (med tanke på omslaget på boken jag har en precis likadan i bokhyllan) på Othello tyckte jag inte var bra. Det kändes för grovt, inte som om shakespeare hade skrivit den. Får väl läsa om den på orginalspråket.

Nils Thor

2010-05-27

Mycket bra och fruktansvärt tragisk.