Sex and the City With Headphones

Bushnell, Candace

| 2007

Linda Sonnvik

2015-03-18

Att boken kommer upp i en trea är mest pga miljön och vetskapen om den härliga serien. Boken når tyvärr inte alls upp i seriens nivå. Men det är kul att ha läst den med tanke på vilken vrålsuccè serien blev :-)

Kamali 

2011-10-26

Så jävla dålig. Skitbok!

Lovisa Hellström

2011-10-20

Är man insatt i teveserien tror jag mig kunna tala för att de flesta skulle känna som jag: besvikelse.

Josefine Ejebjörk

2011-08-19

Jag läste den i tron om att den skulle vara som TV-serien, men jag blev besviken och inser samtidigt hur övertygande skådespelorskorna i serien är.

Agneta K.

2011-02-05

Jag kan tro att om man är väldigt inne i tv-serien och läser denna bok NU, så blir man nog redigt besviken. Jag läste den för länge sen och gillade krönikorna väldigt mycket. Det är dock inte tv-serien i bokform.

Erika Kvarnlöf

2010-07-31

Tv-serien är så mycket bättre :)

2010-07-27

Med tanke på hur bra serierna och filmerna "Sex and the City" är, som baserar sig på den här boken, så blev jag mycket förvånad över hur dålig jag tyckte att den här boken var...

2010-07-24

Vilken smörja! Läste inte ens ut den.

Annica Bark

2010-05-17

Gjorde misstaget att läsa denna efter att jag sett både hela serien och filmen, hade nog varit bättre om jag läst den innan jag sett serien.

Sabine Minell

2010-04-13

Säger en sak - serien är så mycket bättre!

Lotta Berling

2010-03-19

Jag gillar verkligen tv-serien och även filmen var bra. Men det här - ush, riktigt dåligt! Hafsigt och osammanhängande.

Thomas Drakenfors

2010-03-19

Hon kommer väl aldrig att få Pulitzerpriset men i den här genren går det knappast att få till något bättre än Candace Bushnells saftiga krönikor om livet på Manhattan. Sex, droger, party, mode och skvaller ? Det är suveränt gjort, skrivet med lätt handlag och hon har tagit ut svängarna ordentligt. En bok jag räddade från slänghögen på kontoret för att läsa på toaletten. Nu har den en given plats i bokhyllan. Något för den som gillar Damon Runyon, FX Toole och Mats Olsson för att de har en kul stil snarare än för att de skriver om sport.