Senare

King, Stephen

| 2021

Ibland betyder ?växa upp? att du måste möta dina demoner. Jamie Conklin, son till en ensamstående, hårt arbetande mor, vill bara ha en vanlig och normal barndom. Men Jamie är inte ett vanligt barn ? han ser vad ingen annan kan se och vet saker som ingen annan kan veta. Och priset han får betala för att hjälpa polisen jaga en mördare från andra sidan graven är högre än han någonsin kunnat föreställa sig.

Mattias Lönnebo

2022-10-26

Klart bra!

Johanna Söderberg

2021-06-28

En av Kings bättre på senare år!

2021-05-04

Betyg: 5 av 5 - 📚 -
Alla som känner mig det allra lilla minsta, vet ju att Stephen King är min absoluta favoritförfattare, och har varit det i över fyrtio år nu. Över sjuttio böcker har jag av honom i min bokhylla, hela hans utgivning på svenska.
Jag älskar ju hans sätt att skriva. Och även om själva historierna i hans böcker såklart också är väldigt viktiga, så är det ändå mest ”allt runtomkring” som jag tycker bäst om. Personskildringar, miljöskildringar, samhällskritik, och hans värnande om barn och ”den lilla människan”, det är den största behållningen av hans böcker, tycker jag.
Och oavsett om hans böcker är verkliga eller övernaturliga, så tycker jag att dom är lika bra. Den här boken tillhör dom böckerna som handlingen är lite övernaturlig i, kan man väl säga. Tyvärr så var den ovanligt tunn, endast 266 sidor. Hans böcker brukar ju vara mycket tjockare, och det gillar jag bättre.
Men boken Senare är precis lika bra som alla hans tidigare böcker. Tycker det är så fantastiskt att han kan förnya sig för varje bok, och att han aldrig upprepar sig. Boken är välskriven, spännande, otäck, gripande, och mycket, mycket bra.
Rekommenderar varmt boken, precis som alla hans tidigare böcker, och hoppas på att den 73-årige författaren får leva länge och skriva många fler böcker. (Kommer en ny på svenska till hösten).

2021-05-04

Betyg: 5 av 5 - 📚 -