Segraren står ensam

Coelho, Paulo

| 2009

I Segraren står ensam återvänder Paulo Coelho till de viktiga teman som hittas i Elva minuter och Zahiren. Han bjuder på en roman full av spänning. Vi får en spegelbild av världen vi lever i, där vår strävan efter rikedom och berömmelse till varje pris, hindrar oss från att se det våra hjärtan verkligen önskar. Coelho tar oss med till filmfestivalen i Cannes, där överklassen samlats de som har nått framgång i drömmakarnas värld av mode och film. Några få av dem har nått den absoluta toppen och är livrädda för att mista sin högt uppsatta position. Pengar, makt och ära står på spel, saker som de flesta är villiga att offra allt för. På denna fåfängans marknad möter vi den ryska mångmiljonären Igor. Han är besatt av att vinna tillbaka sin före detta hustru Ewa, som besöker festivalen med sin nya man. Igor är en ovanlig man, intensiv och kallt beräknande. Det här ska inte bli någon vanlig försoning....

Katalin Fülep

2018-02-08

Handlar om livet och girighet.

Izabela Horn

2014-03-06

Jag förstår att de som väntar sig en ny Alkemisten blir besvikna på Segraren står ensam men jag älskade denna bok. Passar vår tidsanda och innehåller massa med Paulo Coelho visdom

Irene Malmeling

2012-06-26

Det är inte ofta jag lämnar en bok oavslutad, men efter halva boken ville jag bara inte veta mer. Segt berättat, gnälligt och huvudpersonens "uppdrag" alltigenom obehagligt. Sorry, Björn (bokutlånaren)!:-(

Johanna Wemminger

2012-03-09

Gillar lite mer realism; nyskapande.

Jari Kokko

2011-10-23

Tycker om storyn även om jag ryser ibland.

Z

Zerdes Mussolini

2011-09-23

En riktigt proffsig bok! Ett måste.

Mia Lundberg

2011-05-04

Blev besviken på boken då mina förväntningar var höga. Slutet var förfärligt dåligt och frågetecknen för många.

Sandra Katby

2011-01-26

Paulo coelho gör det igen, men vackert språk och livets insikter så gör han än en gång en underbar bok

Jasmine S

2011-01-08

Bissous .

2010-12-29

Och där bestämde jag mig för att aldrig hålla på med teater professionellt.

Ann Simonsson

2010-11-13

Ingen favorit.

Gunvi Lundqvist

2010-01-14

Superclass människor, människor med makt. Var och en inom sin genre, alla samlade i Cannes inför den stora filmfestivalen. Vill man veta mera, har man svårt att föreställa sig hur det är att nå toppen, läs och känn efter. Jag slukade boken kanske det oxå har ngt att göra med författaren till boken:) Blev åter nyfiken på David Rothkopf och hans bok Superclass ( som jag inte riktigt orkat med) efter som PC skriver om superclassmänniskorna . Människor med makt.
Svartsjuka som driver en av härskarna, gör boken lite overklig, Förstår inte mördandet av de som inte har ngn anknytning till förövaren. Stark fyra som snuddar i fem.

Lena P

2009-08-25

Den här boken är lite olik Paolo Coelhos andra böcker, och det kan vid första anblicken tyckas att den här inte innehåller lika mycket av andlighet som de andra. Andligheten finns där, men man får gräva djupare i sig själv för att hitta den. Framför allt är detta en mitt-i-prick-beskrivning av ett samhälle "gone wrong", d v s ett exakt porträtt av vårt samhälle av idag.

Lena P

2009-06-13

Den här boken är lite olik det andra som han skrivit., så för de som söker sig till det andliga innehållet i Paolo Coelhos böcker har den kanske inte så mycket att ge. Som samhällskritisk bok är den däremot sylvass.