Seesaw

Moggach, Deborah

| 1997

From the bestselling author of The Best Exotic Marigold HotelTake an ordinary, well-off family like the Prices. Watch what happens when one Sunday seventeen-year-old Hannah disappears without a trace. See how the family rallies when a ransom note demands half a million pounds for Hannah's safe return.

2019-02-22

Boken pendlar mellan en 3:a och en 4:a för mig. Boken är egentligen ganska bra med skickligt nedskrivna personporträtt och en ganska ovanlig intrig som sticker ut från mängden. Och välskriven är den. Mitt största problem är dock det att för mig verkar det som om Deborah Moggach inte alls bestämt sig för i vilken genre hon skulle skrivna när hon höll på med den här boken. Boken pendlar i alla möjliga genres: Hurtfrisk roman, relationsroman, kidnappningsdrama, deckare och även slutligen psykotisk thriller. Och det stör mig lite det att boken pendlar mellan alla möjliga genres. För mig är den mest en roman med vissa spänningsinslag. Jag hade föredragit om författaren satsat på idén med en thriller och låtit spänningen stegras allteftersom. Den är på inga sätt dålig som sagt. Men jag trodde att jag skulle läsa en thriller, inte en relationsroman. Men när den är bra, är den riktigt engagerande tycker jag och slutet var också ganska bra!
Slutbetyg, en stark 3:a!

Karin Löfstrand

2014-01-07

Ganska bra faktiskt, för att vara ett impulsköp på loppis. En kidnappning och hur den påverkar en hel familj.