Second foundation

Asimov, Isaac

| 1991

When the First Foundation was conquered by a force Seldon had not foreseen - the overwhelming power of a single individual, a mutant called the Mule - the second Foundation was forced to reveal its existence and, infinitely worse, a portion of its power.

O

Oskar Johansson

2019-08-29

Banbrytande Sci-Fi

PL *

2015-07-11

Jag försökte verkligen, men har återigen konstaterat att sci-fi inte är något för mig. Läste inte klart.

Marcus Sohl

2012-04-11

Episkt och storslaget om den kompletta övertron på materialismen. Mer klassisk sci-fi är det svårt att tänka sig.

Rose-Marie Orward

2011-11-06

Min första kontakt med Science Fiction i början på 80-talet
Slukade den och älskade hela trilogin

Isak ekblom

2011-09-22

Bäst.

Carina Bäcktorp

2011-09-09

Min absoluta favoritbok. Enda boken jag har läst om, och det har jag gjort två gånger. Jag läste den när jag var ung, läste allt av Asimov då, och läste om den senast för ett halvår sen enbart för att se om jag fortfarande tyckte att den var bra 30 år senare. Det var den.

Fredrik Broberg

2010-08-16

En av mina absoluta favoritböcker. Men varför går den inte att hitta på svenska längre? Pest och kolera till den som stal den av mig!

Jakob Bengtsson

2010-05-16

Genial!

Bengt Månsson

2010-03-26

Del 3 av den klassiska stiftelseserien. Här avslöjas att det finns en andra stiftelse och att den första i själva verket var ett kamouflage för att skydda den andra, som är den viktiga, mot upptäckt.

Tor -

2009-10-07

Alldeles för länge sedan jag läste denna. Måste läsas igen för att se om den kanske är värd 5a egentligen.

Jonas Olsson

2009-09-13