Se henne försvinna

Dolan, Eva

»Eva Dolan är en deckarförfattare som vågar gå på djupet.« | Maria Näslund, Göteborgs-Posten »Årets bästa deckare.« | Lotta Olsson, DN om Lång väg hem Fjärde boken i serien om Zigic & Ferreira: Du kan fly ditt förflutna. Men du kan inte fly ett mord.   Kroppen har påträffats vid floden, i närheten av en plats som är populär bland löpare. Kommissarie Zigic och kriminalinspektör Ferreira blir till en början förvånade när Hatbrottsenheten kallas till brottsplatsen. Tills de upptäcker att offret, Corinne Sawyer, fötts som Colin Sawyer. Polisregistret avslöjar att en rad våldsamma attacker på transkvinnor utförts i området. Var Corinne offret för en förväxling? Eller har den person som attackerat transkvinnor bestämt sig för att gå ytterligare ett steg i sin »campaign of violence«? Spänningarna stiger, och polisen hamnar under nationens öga. Zigic och Ferreira...

2019-02-10

Eva Dolan växer för mig i takt med varje bok. Tusan så skicklig hon är. Denna är spännande och med ett bra persongalleri. Storyn, dialogerna, språket - allt funkar.

2018-06-03

Skickligt sammansatt intrig med skrämmande insikt i hur farofylld världen är för transvestiter och transsexuella.

2018-03-24

Eva Dolan har blivit något av en favorit för mig. Det förstår man kanske bäst om jag säger att jag ligger helt i fas i den här serien. Alla böcker som är översatta till svenska har jag läst och Se henne försvinna, som släpptes i början av mars, har jag alltså redan satt tänderna i. Så bra är hon. Läs mer på min blogg