Södra sidan av lagen

Anstrin, Adam

| 2022

?Allt finns inom oss. Från det smutsiga till det vackra, mord och hjältedåd. Vi kan begå de hemskaste handlingar, men också de finaste. Oavsett var du kommer ifrån, vad du blivit utsatt för eller på vilken plats du är, så har du ett val. Ett val mellan förlåtelse och hämnd, mellan gott och ont. För din natur är varken god eller ond; den är människa. Och du väljer vilken människa du vill vara, för varje sekund i resten av ditt liv.? Tom har bestämt sig för att ta ett ödesmättat steg. Det kan inbringa en stor summa kontanter, eller sluta med fängelse i upp till tio år. Allt är planerat i detalj. Det får inte misslyckas, då hans mammas liv står på spel. Några månader senare är han på väg mot avgrunden. Inget blir som han tänkt dig. Det går så fort att han inte hinner parera det, drömmarna om guld och social revansch blir till ett rent helvete. Anya, en kvinna från Rumänien,...

Axel Sundman

2023-08-01

Följ med på en fantastisk resa genom tid & rum. Ibland på dom högsta bergen ner i dom djupaste ravinerna, en bok som kan få en att gråta, skratta & självklart vilja fortsätta läsa. Spänningen stiger efter varje vänd sida & det blir ett äventyr som tar en genom vänskap, kärlek, hat, svek, Babylon & alla dess sidor. I mörkret finns ljus.

Riktigt bra skriven med super fina detaljer. Detta gör att jag som läsare blev insugen i bokens verklighet & kan nästan uppleva historien & dess platser framför mina egna ögon, doften, känslorna, tankarna, omgivningen, karaktärerna m.fl.

Letar du efter ett äventyr med drama, kärlek, romantik, spänning, tårar, glädje, komedi etc. Ja då har du hittat rätt, Södra Sidan av Lagen tar dig hela vägen & lämnar dig med förhoppningar om nya böcker av författaren.

5/5 🌟 🌟 🌟 🌟 🌟

❤️🤍Det var intressant att se från insidan av "fel sida om lagen".
Dock så blev andra halvan av boken lite väl centrerad på Tom.
Anya tappades liksom bort lite.
Hade gärna velat veta från hennes synvinkel på allt som hände hela vägen fram, även sonens hade varit intressant.
Det betyder inte att det inte är en riktigt bra bok, för det är det!
Den hade sina tunga och svåra delar, men överlag så var den mer lättläst än jag hade förväntat.
4/5 möjliga 🔪🤍❤️

Z

Zulfikar Sachedina

2022-10-11

Fantastiskt spännande och härligt flow. Läste ut boken på några dagar. Finurligt sammanflätad historia som tar läsaren till nya platser och nya dilemman om vad som är Gott/Ont. I botten är det en kärlekshistoria fullspäckad av action. Väl värd att läsa!

O

Oscar Sundman

2022-05-11

Denna bok är en riktigt spännande förortsroman jag kunde inte sluta läsa! Den är fylld av spänning, filosofi och den tar med en på en resa igenom verkligheten, Vill du ha en bok att läsa på stranden på tåget eller i hängmattan i sommar finns det inget bättre val en denna bok!

Renee Van Zveden

2022-04-30

En suverän, spännande och fantastisk bok, med ett riktigt bra tempo.
Den tog slut alldeles för fort.
Jag längtar redan efter nästa.
Rekommenderas starkt