Scientologi - Tankens grunder

Hubbard, L Ron

| 2007

Av L. Ron Hubbard betecknad som Scientologins Bok Ett.Efter att till fullo ha förenat och sammanställt ämnena Dianetik och Scientologi kom förfinandet av dess grunder. Denna bok publicerades ursprungligen som en sammanfattning av Scientologi för att översättas till andra språk, och är av oskattbart värde för både nybörjaren och den långt framskridna studeranden av sinnet, anden och livet. Utrustad med enbart denna bok kan man börja praktisera och åstadkomma vad som kan tyckas vara mirakulösa förändringar i folks hälsotillstånd, förmåga och intelligens. Den innehåller Existenstillstånden, De åtta dynamikerna, ARC-triangeln, Människans delar, den fullständiga analysen av Livet som ett spel, med mera, och inkluderar dessutom exakta processer för individuell tillämpning av dessa principer i auditering. Här är således, i en enda bok, startpunkten...

D

David Adams

2020-09-02

Finns massa små men användbara grejer i den här boken. Som t.ex. vad den verkliga källan är till konflikter.

O

Olga Davies

2020-05-06

Väldigt intressant syn på livet! Rekommenderar till alla som vill förstå sig själva om omgivningen på ett bättre sätt! Det hjälpte mig att öppna synnet.

O

Olga Davies

2020-05-06

Helt fantastisk bok! Jag har upplevt den som en sammanfattning av föregående grundböckerna i Scientology. Hjälper att förstå varför manniskan beteer sig på det sättet hon gör det.

Susanna Rosén

2019-09-08

Bra filosofisk bok som handlar om grundläggande saker i livet. Jag förstår mitt liv bättre efter den här boken. Väl värd att läsa!

Susanna Rosén

2019-05-26

En bra förklaring om vad Scientologin handlar om. Lättläst och väldigt intressant! Bra tips om hur man blir framgångsrik!

marianne helander

2019-05-19

Boken ger verkligen precis det som sägs i titeln - en ny syn på livet! Och det man förstår kan man ju handskas bättre med...

marianne helander

2019-05-19

Om du vill förstå livet bör du verkligen läsa Tankens grunder! Den hjälpte mig att förstå vad livet består av, tex människans delar. Mycket intressant!

D

David Adams

2019-04-18

Nyckeldata om livet! Värt att läsa denna bok flera gånger eftersom den är så tät med grundläggande data som kan tillämpas överallt.

Sofie Larsson

2014-01-22

Tänkvärt. Gillade kopplingen till Budhismen.
Kram Sofie

Sven Andersson

2014-01-22

Påminner om buddhismen något. Ganska praktisk. Mer filosofi än religion.
Fast det handlar om individen som själ.
Mvh SA

Rolf Andersson

Tyckte om boken!
Otroligt mycket användbart. Tror inte att
de som är väldigt kritiska har fattat vad det handlar om. Min uppfattning iallafall.
RA

2010-03-08

VIDRIGT. Jag läste (OBS! Köpte inte!) för att jag vill ha kunskap om så mycket som möjligt. Även om sekter, likt denna.