Scientologi - Tankens grunder

Hubbard, L Ron

| 2007

"Du kanske har fått lära dig att sinnet, anden och livet är något som det är mycket svårt att veta något om. Den första principen i Scientologi är:Det är möjligt att veta någonting om sinnet, anden och livet."- ur Scientologi - Tankens grunder, av L. Ron HubbardI tusentals år har människan sökt, funderat och spekulerat över den sanna "meningen med livet". I Scientologi har det sökandet nått sin kulmen - för hemligheten har nu upptäcks.Detta baseras på precisionsaxiom (självklara sanningar) och de ÄR svaren - svaren som du har letat efter, svaren som fungerar.Här är alltså den grundläggande boken för Scientologins teori och praktik, med upptäckter som omfattar livets alla aspekter, inklusive:- HANDLINGSCYKELN som avslöjar vad som ligger bakom den kontinuerliga cykeln av skapande, överlevnad och förstörelse - en cykel som verkar oundviklig i livet, men som bara är en skenbarhet.- EXISTENSTILLSTÅNDEN,...

Bra filosofisk bok som handlar om grundläggande saker i livet. Jag förstår mitt liv bättre efter den här boken. Väl värd att läsa!

Susanna Rosén

2019-05-26

En bra förklaring om vad Scientologin handlar om. Lättläst och väldigt intressant! Bra tips om hur man blir framgångsrik!

marianne helander

2019-05-19

Boken ger verkligen precis det som sägs i titeln - en ny syn på livet! Och det man förstår kan man ju handskas bättre med...

marianne helander

2019-05-19

Om du vill förstå livet bör du verkligen läsa Tankens grunder! Den hjälpte mig att förstå vad livet består av, tex människans delar. Mycket intressant!

David Adams

2019-04-18

Nyckeldata om livet! Värt att läsa denna bok flera gånger eftersom den är så tät med grundläggande data som kan tillämpas överallt.

Sofie Larsson

2014-01-22

Tänkvärt. Gillade kopplingen till Budhismen.
Kram Sofie

Sven Andersson

2014-01-22

Påminner om buddhismen något. Ganska praktisk. Mer filosofi än religion.
Fast det handlar om individen som själ.
Mvh SA

Rolf Andersson

Tyckte om boken!
Otroligt mycket användbart. Tror inte att
de som är väldigt kritiska har fattat vad det handlar om. Min uppfattning iallafall.
RA

2010-03-08

VIDRIGT. Jag läste (OBS! Köpte inte!) för att jag vill ha kunskap om så mycket som möjligt. Även om sekter, likt denna.