Scarpetta

Cornwell, Patricia

| 2008

2013-01-14

(läst på svenska) En stark trea! Efter hennes "all time low" med Flyg fula fluga så har böckerna sakta men säkert återhämtat sig. Nu börjar det likna de tidigare böckerna, inte helt och hållet för riktigt samma spänning är det inte. Nära nog för att jag ska se fram emot, snarare än frukta, nästa bok.

2012-05-13

Jag har fortfarande inte tröttnat på böckerna om Scarpetta. Jag älskar tempot, och har svårt att lägga ifrån mig boken. Även om boken inleds lite sorgligt på den personliga fronten (och jag känner att jag har missat en hel del emellan) är det inte negativt för historien.

Jan Banan

2011-08-05

En riktigt seg bok utan tempo. Har läst Cornwell förut och detta kan inte vara någon av hennes bättre böcker.

Hedvig K

2011-02-07

Böckerna om Kay Scarpetta brukar vara ett "säkert kort". Denna var kanske lite tråkigare än hennes tidigare böcker.

Pia Stendahl

2010-10-19

I boken är det inte lätt att veta vem som är fiende och vem som är vän, vem som jagar och vem som är bytet, vem som är offer och vem som är förövare. Vilket gör att boken får ett bra driv och jag som läsare blir väldigt nyfiken på att få veta hur det hela hänger ihop.

Boken är spännande och den har en hel del överraskningar att bjuda på. Jag tycker att karaktärerna har hämtat sig en hel del och huvudkaraktärerna väcker åter sympati.

Cornwell sticker kanske inte ut språkmässigt men språket är inte heller dåligt. Scarpetta är traditionell deckare med ett lagom driv och ganska hög spänningsnivå, utan att vara forcerande.

www.bokbrus.se kan du läsa fler ljudboksrecensioer.
/Pia

Anna Johansson

2010-10-06

En bra bok om Kay Scarpetta. Hyfsad spännande story, och en bra uppföljning på De dödas bok.