Sargad

Berry, Flynn

| 2017

Nominerad till Bästa översatta kriminalroman av Svenska deckarakademin. »Läskig, gripande & spännande!« Betyg 4 av 5 Jennies boklista Nora tar tåget från London till sin syster på den engelska landsbygden. Men den mysiga helgen som hon förväntat sig förvandlas till en mardröm när hon hittar Rachel brutalt knivmördad i sitt hus. Polisens frågor väcker minnen av den okände man som attackerade Rachel för femton år sedan. Är han tillbaka? Nora tror att hon vet allt om sin syster, men när hon börjar göra egna efterforskningar visar det sig att Rachel har många hemligheter. Sargad (Under the harrow) är en fängslande psykologisk thriller om systerskapets starka band och om hur det förflutna aldrig släpper taget om oss. »Ett imponerande debutverk.« Betyg 4 av 5 Anette Nilsson, BTJ »En av årets bästa thrillers! « Washington Post »Jag läste hela natten jag kunde bara inte lägga...

Karin Johansson

2018-07-03

Om man har glömt vad en bok handlar om när man läser nästa bok, ja då är det inte mycket att ha. Just så upplevde jag den här boken.

2018-05-05

Redan förra hösten la jag märke till den här boken när jag gick igenom intressanta boksläpp. Gissa om jag blev glad när den dök upp här hemma strax efteråt. Ändå fick den stå där oläst och övergiven i över ett halvår. Nu när jag äntligen har läst den så undrar jag hur många fler skatter jag har utan att veta om det. Läs mer på min blogg

2018-01-22

En lysande debut! Förföljelsemani, sorg och ond bråd död i en spännande intrig som hela tiden överraskar. Berry har också en alldeles egen språkstil, ibland lite störande staccatoaktig. Men historien om hennes sökande efter systerns mördare och om systerns sökande efter den som överfallit henne är högst fascinerande. Gärna fler Berrythrillers!