Sarek

Kvensler, Ulf

| 2022

Tre vänner som brukar fjällvandra tar på årets tripp till Sarek med en fjärde part ? Anna och Henrik har svårt att säga nej när Milena vill introducera sin nya kille. Jacob är trevlig, men Anna genomfars av tanken "jag känner igen honom". Vandringen utvecklas snart till en mardröm ? att ta med Jacob visar sig vara ett ödesdigert beslut som kommer att förändra deras liv för alltid.

Herre jäklar vilken debut! Jag förstår varför ”Sarek” är nominerad till årets bok. För det här är en läsupplevelse, en jäkligt spännande läsupplevelse. En sådan där upplevelse där man sitter med andan i halsen större delen av boken. Bara måste läsa en sida till, ett kapitel till.

Sakta byggs spänningen upp, vad är det egentligen som har hänt på vännernas fjällvandring? Det här är en psykologisk thriller och den kryper in under huden på dig, ger mig kalla kårar och det går inte att värja sig. Vi får följa karaktärerna både i nutid och dåtid vilket gör att man kommer dem nära.

”Sarek” är en galet bra bok med väldigt fina miljöbeskrivningar. Tokgillade denna!

Fångade en i början men sen blev det lite tradigt att lyssna på vandringen. Tyckte inte slutet överraskade heller så det blir en svag trea. Ändå tre för sin ganska unika placering.

Vilken bra debut
Spänningen kryper in under huden, en bladvändare betyg 4,5

💜Åh vilken välskriven fast
oerhört udda bok
Det fanns Många fina Naturbeskrivningar
Boken är Spännande & den håller en rak linje hela boken igenom
så som en 👌 Bladvändare gör
Av mig så får den
❤💙❤💚❤ av 5st💜

Tja… skicklig början som fångar, men ….