Sano että olet minun

Järisyttävä trillerisensaatio nyt Suomessa. Stella on psykoterapeutti, naimisissa Henrikin kanssa ja 13-vuotiaan Milo-pojan äiti. Hänen vastaanotolleen tulee nuori nainen, Isabelle. Kohtaaminen järkyttää Stellan perin pohjin: hän on varma, että Isabelle on hänen tyttärensä Alice, jonka uskottiin kuolleen 21 vuotta aiemmin. Isabellesta tulee Stellalle pakkomielle. Ammatillisuuden rajat sortuvat, kun hän vaanii Isabellea pyrkien kaikin tavoin yhteyteen tämän kanssa. Isabellen äiti Kerstin ja Henrik yrittävät turhaan saada Stellan raiteilleen. Lapsen menetyksestä, pakkomielteestä ja vaanivasta mielen järkkymisestä teemansa ammentava tarina kerrotaan kolmen naisen näkökulmista.

janne lindh

2021-05-19

Om man bortser från en del banaliteter och en viss pratighet är det här en bra historia.

2020-08-16

Betyg: 3,5 av 5.

2019-02-19

Lite seg

Mia

2019-01-20

Rekommenderar starkt. Riktigt intressant och svår att lägga ifrån sig

Caroline Persson

2019-01-19

Absolut läsvärd! Kan vara lite seg stundtals men den är trots det svår att lägga ifrån sig.

Karin Johansson

2018-10-01

Lite seg i starten med mycket tankar men den växer och är helt ok.

Pia Gummesson

2018-07-04

Spännande och en riktigt bra psykologisk bok.Var fast från första stund det var svårt att lägga ifrån sig den.Rekommenderas varmt!

A H

2018-01-07

En trög start gjorde att jag höll på att avsluta men som tur var gjorde jag inte det för det blev riktigt bra!!! Rekommenderas!

2017-10-27

Bra debut som håller intresset och spänningen uppe hela vägen. Mycket bra känslobeskrivningar och personporträtt. Läs den!

2017-09-22

Imponerande bra debutroman! Jag är riktigt imponerad av denna debutant som enligt mig har skrivit årets mest spännande bok. Säg att du är min är engagerande som en roman om en kvinnas förlust av sitt barn, spännande på ett mycket psykologiskt plan och samtidigt rysligt otäck på slutet som gjorde att jag inte annat kunde än att sträckläsa. Boken är 420 sidor lång, men så pass välskriven, engagerande, spännande och samtidigt lättläst att sidorna far fram i en rasande fart. Jag kan riktigt varmt rekommendera boken och ser mycket fram emot kommande böcker av Elisabeth Norebäck. Så kul att vi fått en riktigt bra och spännande thrillerförfattare i Sverige som verkligen sticker ut bland alla polisdeckare som det släpps alldeles för mycket av.
Mitt slutbetyg blir, en mycket stark 5:a!

Stark, gripande och briljant!

Sofia Lindberg

2017-09-12

Precis läst klart den här boken. Sjukt spännande och rörande! Kunde inte sluta läsa förrns jag var klar med sista sidan. Och nu önskar jag att den var längre, att boken aldrig tog slut!

Stella har förlorat sin dotter för tjugo år sedan. Trots den svåra förlusten har hon så småningom lyckats komma tillbaka till livet och gå vidare. Dottern antogs ha drunknat, som det står i texten om den här boken, och ingen annan än Stella tror att det är fel, att flickan fortfarande är vid liv. Så en dag kommer en patient till Stellas mottagning och allting vänds upp och ner. Stella blir svårt skakad och är säker på att det är hennes dotter? Men varför har hon sökt upp Stella? Och varför låtsas hon inte om att Stella förstår att det är hon?
Frågorna är många, men ju mer Stella snokar runt i det förflutna desto mindre förstår hon. Till slut kommer dock sanningen fram. Den är värre än hon kunnat ana.
På slutet ställs hela hennes liv på sin spets och som läsare undrar man verkligen hur det ska sluta.