Sanning eller konsekvens

Thor, Annika

| 2002

När Nora börjar skolan igen efter sommarlovet har hennes bästa vän Sabina hittat en ny kompis, och den enda som finns kvar att vara med är Karin. Men vill Nora verkligen vara med Karin? Hon dras in i en härva av lögner, hemligheter och intriger. En stark berättelse om vänskap och svek ¿ och att ta ansvar för sina handlingar. Boken blev också biofilm, och belönades med Augustpriset 1997.

Arberesha Sabani

2017-11-21

I denna berättelser får vi följa Noras resa som har precis börjat sexan. Hon börjar nu ändra sitt beteende och sin klädstil för att passa in i och vara en av de populära. Det var längesedan jag läste denna och använda det med min klass. Det är en riktigt bra bok där vi får möta olika personligheter vilket gör att jag som person kan sätta mig in i deras liv. Även om den är en ungdomsroman så rekommenderar jag er att läsa den. Lite för att se hur dagens ungdomar har det men även kunna förstå världen.

2013-10-02

En välskriven, lättläst, intressant och även spännande bok som passar vuxna lika bra som ungdomar. Den tar upp många viktiga dagsaktuella ämnen som mobbning och behovet av att passa in. Rekommenderas varmt!