Sandvargen

Lind, sa

| 2002

Nr Zackarinas mamma och pappa inte vill leka med henne gr hon ner till stranden och pratar med Sandvargen i stllet. Han har alltid tid och lust att gra ngot kul. Sandvargen r glittrig och sandgul och har funnits i evighet. Han har fantastiska saker att bertta, och han frklarar s bra snt som Zackarina inte frstr. Till exempel att blmrken r medaljer som man fr nr man har gjort ngot vghalsigt. Sandvargen r ocks bra p att vertyga Zackarina om att hon inte behver vara rdd fr monster ch mrker. Fantasifullt och sprkligt nyskapande med rim och alliteration, lagom ventyrligt fr de yngre barnen. 5-7 r. Mnga lsare kommer att knna igen sagorna eftersom Sandvargen redan har snts i radio. Utbildningsradion producerade radioprogrammen. sa Linds bok om Sandvargen delades 2003 ut till landets alla sexringar i samband med Vrldsbokdagen....

Forsenskolan 4B

2021-11-17

En bok fr lite mindre! Rekommenderar frn 8 och nert

Detta r en fin bok som vi plockar fram varje sommarlov och lser. Det har blivit en klassiker fr oss.
Vi tycker om att boken inbjuder till samtal och nya saker kommer upp varje gng. Dessutom r det fina illustrationer.

Sandra Henningson

2015-05-01

Helt enkelt underbar!

Karin Almn

2015-03-26

En jttefin hglsningsbok!lskar den!

felicia liewendahl

2014-06-03

det r en bra bok som r spnnande jag gillar den boken

Sam Berling

2013-08-08

Sandvargen bor i sanden. Zackarina och Sandvargen r bra vnner och de r snlla mot varandra och de pratar om roliga och viktiga saker. Blmrken r modighetsmedaljer - det brukar jag tnka p nr jag fr nya blmrken.

Carina Rejmus Cohen

2013-01-23

En fantastiskt fin bok. Uppskattade Sandvargen lika mycket som min d 5-riga dotter vid hglsningen innan nattning.

Lotta Berling

2010-08-01

sa Lind lyckas verkligen bertta ur barnets perspektiv. Det r filosofiskt, fint och fantasifullt. Tillsammans med Sandvargen funderar Zackarina ver bland annat arbete, blmrken, sprk, ondligheten, sprattel i benen, mrker och tjat. En bok fr alla ldrar; min tvring hade tvrs emot mina frvntningar tlamod att lyssna nr jag lste hgt, jag som r 33 njt ven av att lsa tyst fr mig sjlv och p biblioteket har jag trffat flickor i tiorsldern som letade efter fler bcker om Sandvargen.

Emma Salomonsson

2010-04-16

Har du ett barn i hglsningsldern hemma s skynda dig till bokhandeln efter denna skatt. Den berikade hela min familjs liv i en mnad. En bok som inte minst fr oss som frldrar att tnka efter hur ett barn kan uppfatta vra ord och handlingar. Lagom lnga kapitel och mnga stunder av skratt och eftertnksamhet.