Sandmannen

Kepler, Lars

| 1905

En ung man hittas gende p en hg jrnvgsbro en kall vinternatt i Stockholm. Han har legionrssjukan och r svrt nerkyld. P Sdersjukhuset visar det sig att han r ddfrklarad sedan sju r. Mannen var ett av seriemrdaren Jurek Walters sista offer innan han greps av Joona Linna. Jurek Walter dmdes till rttspsykiatrisk vrd och total isolering. Var har den unge mannen befunnit sig hela tiden? Hans ovntade vittnesml gr att det gamla fallet mste tas upp igen. Det r brttom. Ngon mste ta sig in och vinna seriemrdarens frtroende.Med sin fjrde thriller vertrffar Lars Kepler alla hgt stllda frvntningar.

Sonja Hedfors

2017-04-18

Bsta hittills!

Marie Stenshammer

2017-04-17

Spnnande och otroligt bra! Mste lsas!

my frost

2017-04-12

Den bsta av Keplers bcker om Joona Linna!

Rebeca Lindquist

2017-04-03

Hade aldrig kunnat tnka mig att ven denna boken skulle hlla samma hga standard p svl story som spnningen, nnu en fantastisk bra skriven bok av Kepler.

2017-01-11

Spnnande, fartfylld och lttlst. Blir lite frstrd i slutet p grund av det typiska monstersyndromet dr frvaren r s pass vermktig att det nstan blir ljligt. Obehaglig psykiatriker medverkar!

Marina Pedersen

2016-10-29

Kanon

Sarah Olsson

2016-10-10

Overklig handling, fast p ett bra stt. "Vanliga" mrdare r inte s spnnande att lsa om, trots allt. Lste ut den hr mycket snabbt.
Negativa saker: vissa grejer kndes inte helt genomtnkta. Jag satt ngra gnger och undrade om saker man inte fick svar p. Och s var det lite sexuellt vld mot kvinnor i mitten, vilket jag verkligen avskyr att lsa om. Det gjorde att det tog lngre tid fr mig att lsa klart boken, jag var tvungen att ta en tv dagars paus efter den delen av boken.

amanda hildur

2016-09-16

Ok. Spoiler alert: Det r spnnande att Sagas prestation som infiltratr ses som lyckad, eftersom hon trots allt lyckas f fram information som gr att Felicias liv kunde rddas - men till vilket pris sker det? Det resulterar i att cirka tio personer ddas p fngelset, och ytterligare fem stycken ute p Reidars grd. Var det vrt det? Kan det rimligtvis anses som en lyckad prestation? Slut p spoiler.

Just insatsen ovan symboliserar hela boken rtt bra. Det r s mnga som dr. Sn obeskrivlig ondska. S dumma offer (jomen kliv ur bilen, trots varningar, fr att underska ett bylte p bilvgen mitt i natten. Lmna dessutom mobilen p stet i bilen medan du gr detta, trots att din polispojkvn r i luren. Det knns rimligt!). Och s overkliga polisinsatser och scenarion. Jag blir alldeles matt, och lite ledsen ver att en deckare numera mste vara s hr fullproppad med icke helt trovrdigt material fr att st ut frn mngden. Jag tror inte p det, helt enkelt. Det skulle inte kunna g till s hr.

Fredrik Davidson

2016-04-14

Alldeles ondigt vldsam, ohygglig historia.

Lotta Strandberg

2016-03-16

Usch, s obehaglig.. Men bra! Saga Bauers infiltration r riktigt spnnande. Nu tar jag en liten andhmtningspaus innan Stalker.

Johan CB

2015-12-03

Nina Gustafsson

2015-09-01

En deckare i min smak med rasande tempo och fr den delen nd rtt vlutvecklade karaktrer. Lite som ett manus fr en actionfilm kanske, men s nra en femma man kan komma.

Jessica S

2015-08-25

Kndes simpel och lite som ett filmmanus, med faktafel nr det gller exempelvis domstolar. Ganska spnnande nd i inledningen men slutet fick jag skumma fr det var fr dligt.. Ingen mer Kepler fr mig.

Maria B Hansson

2015-08-12

En berttarstil som passar mig. Rapp, rak och duktigt spnnande med trovrdiga karaktrer.

Madame Medusa

2015-07-15

Bladvndare... Hller mig kvar!

Therse Lnneberg

2015-07-08

Spnnande, kryper under skinnet och sjukt brutal. Mste ta en paus innan jag vgar lsa Stalker...

2015-06-27

Efter att ha haft vldigt blandade knslor fr Keplers tidigare bcker s har Sandmannen inte lockat speciellt mycket. Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2015/06/sandmannen-av-lars-kepler.html

Annica Nordstrm

2015-04-24

Detta r enligt mig deras bsta bok! Spnnande, intressant och fngslande. Kepler lyckas alltid hitta p s intressanta mrdare!

Therese stman

2015-02-15

Vldigt spnnande bok! Betyg: 4

Pernilla Engstrm

2015-02-14

Som vanligt med Kepler. Superlskig men fngslande.

Kevin Nguyen

2015-02-13

Storyn r vltnkt och r stringent. Bokens korta kapitlen gr den till en effektiv bladvndare! Blir nnu mysigare om man lyssnar p Jonas Malmsjs berttarrst.
Rekommenderas!

Mariette Enelycke

2015-01-11

Fantastisk, spnnande!

Inger Jonsson

2015-01-04

Otroligt bra upplsning av en otroligt spnnande bok.

Katarina Nord

2014-11-30

Hemsk, vldsam och spnnande. Jonas Malmsj lser fantastiskt bra och jag har svrt att sluta lyssna. Dock var det ibland fr otckt fr att lyssna innan jag somnar. Ibland tycker jag storyn pminner mig om Hannibal/nr lammen tystnar.

Erica S

2014-11-26

En mycket spnnande bok. Vldigt svrt att lgga ifrn sig. Rekomenderas starkt.

Maritha .

2014-11-25

Sjukt bra skrivet, en skickligt uppbyggd kuslig knsla boken igenom som hll mig i jrngrepp.

Miss Me Mo

2014-11-19

Wow nnu bttre n hypnotisren, som jag lskade. Snyggt plot, snyggt skriven. Man lr knna huvudpersonen bttre och historien ter sig in i mig.

2014-11-14

Hg fart och spnnande frn brjan till slut.

Sandy Hanna

2014-11-11

Av Keplers bsta... slr ut frsta boken helt klart!

Pia *

2014-10-28

Recension till "Sandmannen" finns p min blogg ladypi.se Vlkommen!

Linda Dahlhjd

2014-10-18

Oerhrt lskig! Vlskriven och spnnande bok. Min favorit hittills i serien av Kepler!

Tommy Nordsvahn

2014-09-23

Absolut den smsta skit som tryckta p papper och d rknar jag med toapapper

Tommy Nordsvahn

2014-09-11

Bra ide, dligt genomfrd.

Cecilia Jensgrd

2014-08-24

Det var en fngslande berttelse i brjan som kanske tappades lite in mot det sista. nd fr den en stark fyra.

Maria Slg

2014-07-15

En av de bsta bcker jag lst. Strcklste hela en sndag d jag inte kunde skuta lsa den.

Frida Brandt

2014-05-14

Mycket bttre n Hypnotisren!

Veronika Mellqvist

2014-04-25

S himla spnnande och bra! Gick knappt att lgga ifrn sig!

Maria Myrberg

2014-04-21

Ruggig - en riktig pulshjare

Jan Svensson

2014-04-01

Otck och spnnande men tyckte inte att den riktigt ndde upp till fregngarna. Lite frutsgbar och lite vl mycket "superhjltar" ver bde boven och polisen.

Lotta Berlin

2014-02-25

"Skitbra"!
Spnnade och lite lskig, den r helt enkelt superbra.

Johan Nilemo

2014-02-24

Otck och vldigt spnnande. Keplers bsta.

emmakicki

2014-02-22

Mycket spnnande och lttlst. Sknt med korta kapitel.

Johan Wahlund

2014-01-27

Vldigt bra bok, jag hade svrt att slita mig ifrn den. Nstan s att den tog ver mitt liv under de dagarna den tog att lsa.

Linda N

2014-01-09

Spnnande men dligt sprk

Karin Lfstrand

2014-01-07

Otck!

Linn Lagerstrm

2014-01-06

Kan rekommendera att inte lsa boken p natten nr man har en liten katt som smyger p en.

Lena L

2013-12-29

Mste ge den en femma...spnnande, vlskriven och riktigt otck...slutet borgar fr en fortsttning?

Stefan Hedestig

2013-12-26

Kepler hller stmningen uppe. Det enda jag har emot den hr boken r hur handfallen och dum lagens vktare framstlls.
Hade annars svrt att lgga den ifrn mig.

Hugo Carln

2013-11-13

Fngslande och otck berttelse som gr att man lika grna lser den i ett strck. Man kan nd inte somna eftert. Efter att ha lst de andra bckerna i serien var det kanske inte samma aha-upplevelse lngre, du kommer att knna igen dig i genren om du lst Paganinikontraktet eller Eldvittnet.

Lisa S

2013-11-11

ntligen en bok jag inte kan lgga ifrn mig!

Mona Hedestig

2013-11-02

Spnnande o lskig.

Anna Ljungdahl

2013-10-09

Keplers bsta hittills.

Glada Gunvor

2013-10-07

Hller med min vninna om att Sandmannen och Lars Kepler r mycket verreklamerade och ej heller realistisk. Den trkade ut mig. Betyg:1. Upplsaren Jonas Malmsj r helt ok. Lite mrk rst men frvrigt gr det bra att lyssna till honom. Betyg:3.

Erika O

2013-09-23

Brrrr... En riktigt lskig historia. Ingen man skall lsa innan man somnar, den dr Jurek Walter r svr att slppa. Boken var spnnande frn frsta till sista sidan och jag hoppas att nsta del kommer ut snart s jag fr veta hur det gr!

Maddes Bokblogg

2013-09-02

Kepler bli bara bttre och bttre! Lttlst med korta kapitel gr att det r svrt att lgga den t sidan!

Jessica Karlsson

2013-08-26

Riktig bladvndare! Spnnande nda till slutet

Kim M. Kimselius

2013-08-23

Kim M. Kimselius

2013-08-23

Lina Westerberg

2013-08-16

Boken som fr det att krypa i skinnet, som p ett bra stt vver ihop storyn som man sknjt i de fregende tre delarna mer och mer. Rekommenderas starkt. Vill bara lsa mer!

Diane Arbhage

2013-08-05

Ulf Gustafsson

2013-08-03

Lste ut den p 3 dagar. Mste vara personligt rekord. Mycket bra. Otck och spnnande.

Okej deckare

Ceen E

2013-07-28

Av de 4 bckerna som utkommit om Joona s kanske detta faktiskt r den absolut bsta, jag strcklste! Vill ha mer!

Annelie Andersson

2013-07-23

Jag strcklste den! S jkla ruskig och spnnande !Vilket jkla slut!! nr kommer uppfljaren??

Peter Gnger

2013-07-13

Har nu strecklst Keplers alla fyra bcker, och de blir bara bttre och bttre, bok fr bok. Kul med igenknningsfaktorn frn Stockholmsomrdet, och spnningen hller nda in i slutet. Kan verkligen rekommenderas fr sommarens lsning i hngmattan!

Katarina Strid

2013-06-28

Otroligt spnnande och nagelbitande medan jag lste, snudd p 5. Men nu med lite distans s r det en hel del som knns orealistiskt, men det tnker man inte p nr man r mitt inne i boken.

Erika Danielsson

2013-06-13

Vill du lsa en bra bok/bcker-ls Keppler. Alla "hans" bcker r sjukt bra. Hela serien rekommenderas varmt/hett

2013-06-03

Tycker paret Kepler hr till de mest verreklamerade frfattarna just nu! Tyckte inte om boken!

Magnus H

2013-06-01

Den bsta Kepplerboken s hr lngt. Spnnande och intensiv hela vgan, om n ngot otck!

Kenneth Malm

2013-05-31

Kepler blir bttre fr varje bok.

Rebecca Wictor

2013-05-12

Bst hittills i serien - riktigt bra/jobbigt slut.

Robert Johansson

2013-04-21

Man kan inte annat n sga att det r en vldigt drivande fngslande historia, ven om det sprar ut p sluten. Har de ingen redaktr?

Josefine Sederholm

2013-04-17

En mycke lsvrdbok rekommenderar

Stefan Teppas

2013-04-11

Inte en lugn stund frn brjan till slut, spnningen tar alldrig slut. inte ens nr boken r slut Lst dom tidigare bckerna ocks, men denna r bst. Jag rekomenderar alla. LS! Ett klart 4,9 betyg frn mig.

Josefine Sederholm

2013-04-02

Den hr r en riktig bra bok

Annimoure Nilsson

2013-04-02

Men..man klurar ut hur saker "hnger ihop" tidigt. Man hoppar lite hit och dit. Anstaltsnedslagen blir aldrig riktigt spnnande och Jonna Linna knns bara lite "trtt". Slutet ordnar sig med ngon mirakuls insats som vanligt, de psykiskt pressade utredarna r tillbaka p jobbet inom en vecka och man frsvinner ut i tomma intet som en magiker allt som oftast. Inte alls samma spets som i "Hypnotisren" och "Eldvittnet".

Carin Lundberg Papp

2013-03-30

OMG nr kommer fortsttningen?

Marianne Strandberg

2013-03-27

Nr kommer fortsttning?

Kitty Cat

2013-03-24

Vilken besvikelse! Boken r en enda lng massaker, s otrolig handling att det inte ens knns intressant. Slutet var dessutom otroligt platt o det blev uppenbart att frfattarna inte kunde underbygga den extrema handlingen. Keppler har gtt frn toppen till botten p min lista, tyvrr

Kitty Cat

2013-03-24

Vilken besvikelse efter att ha lst Kepplers tidigare bcker! Detta liknar mer en dlig science fiction dr alla inblandade r robotar som ltt har ihjl allt som kommer i dess vg, helt p egen hand utan minsta problem. Boken r en enda lng massaker. Kndes som den aldrig tog slut o nr den vl gjorde det var det p ett otroligt platt stt, slutet matchade inte handlingen det minsta.

Marie Hvall

2013-03-18

Ruskigt, riktigt ruskigt.

Jessica Appelqvist

2013-03-16

Spnnande frn brjan till slut!

Marlne S

2013-03-10

Nstan lika bra som Hypnotisren. Det enda som drar ner betyget frn en 5;a till en 4;a, r att man listar ut vem som r mrdaren....

Rasmusmatte .

2013-03-02

Absolut den bsta Kepler boken. Jag r lyrisk

Helena Rasmusson

2013-02-18

Boken brjade i ett lngsammare tempo n vad Keplers har vant oss vid! Tyckte den var lite seg i brjan! Berttelsen tog sig s smningom och blev, i vanlig Kepler anda, vldigt spnnande! Tycker dock att de andra tre bckerna har varit bttre. Det abrupta slutet drar ner betyget till en svag fyra.

Sussie Lindahl

2013-02-18

Bsta p lnge! Spnnande rakt igenom!

Maria Mobiny

2013-02-13

Bland de bsta jag lst! Spnnande hela tiden

Kristina Janryd

2013-02-07

Otroligt svr att lgga ifrn sig och faktiskt lite obehaglig

h Herregud, vilken spnnande bok. Jag tror jag hll andan i 15 timmar. Mycket bra upplsning. Utan tvekan en 5:a. Vntar redan p nsta Kepler.

Lotta Lettenstrm

2013-01-29

Vilken otck bok! Den bsta jag lst p lnge. En psykologisk thriller i stil med nr lammen tystnar. Den boken var det svrt att slita sig ifrn och slutet sen......nu mste man ju bara lsa nsta bok fr att f reda p vad som hnde med Joona Linna....

Hu hu s otck! Ibland visste jag inte om jag skulle vga lyssna vidare

Cecilia Grip

2013-01-16

Helt superspnnande frn sida till sida till sida!! Dock retade jag mig frst p de korta kapitlen men frstod varfr senare. Knns ju lite frvntansfull nu och vntar med spnning p nsta bok! Kanonskriven!! :-)

Anna Johansson

2013-01-15

Bst hittills i serien! Lngtar tills nsta bok kommer ut.

Ursula Stlhandske

2013-01-15

Jag bara lskar dessa bcker och fantastiskt nog s tycker jag att hela serien hller en mycket hg klass. Ser verkligen fram emot nsta! Rekommenderas dock att ta dem i rtt ordning.

Gran Bjrnhag

2013-01-14

Spnnande men fullstndigt osannolikt.

Anders Friberg

2013-01-13

Riktigt, riktigt spnnande.

Per Ringmyr

2013-01-13

Lite fr mycket hopplock av olika filmer!?

Pia Stendahl

2013-01-10

Jag har lst de tre tidigare bckerna. Paganinikontraktet och Eldvittnet finns recenserade hr p bloggen. Ingen av bckerna har vl varit ngon riktigt favorit men jag tycker nog att frfattarna har lyckats bttre med Sandmannen.

Boken r spnnande frn sida ett men tyvrr s r det lite fr gott av det brutala och av extrem grymhet.

Frfattarna gr nog i Sandmannen sin bsta bok hittills. Men samtidigt blir det lite tjatigt med dessa supermnniskor, dvs superskurkar jagas av superpoliser. Dom r orealistiskt bra p det dom gr och det frstr lite av gldjen med lsningen. Boken knns vl inte speciellt trovrdig ver huvud taget.

Slutet r, precis som i tidigare bckerna, lite vl utdraget. Boken tar liksom aldrig slut och det r nstan s att jag trttnar p slutet trots att jag vill veta hur det slutar.

P www.bokbrus.se finns fler recensioner av ljudbcker.

Anna Rosendahl

2013-01-09

Superspnnande!! Lngtar till nsta kommer.

2013-01-09

Kepler r bst av alla deckare. Riktigt spnnande!

Andromeda Stjrnljus

2013-01-08

Spnnande frn brjan till slut, och Jonas Malmsj r en av mina favoritupplsare.

Marika Holmberg

2013-01-07

Det var en sn hr bok jag lngtat efter, en som r s bra och spnnande att man inte vill eller kan sluta lsa! Lste tre timmar inatt bara fr att jag inte kunde sluta!
Det enda jag var missnjd med knns futtigt, men det var vl mnga "pltsligt" i texten, vilket gav lite nybrjarintryck. Men vem bryr sig nr boken annars var s fruktansvrt bra!

Kickie Boman

2013-01-06

Tnk att man fr brja ret med att lsa en sn hr vansinnigt bra bok! Blir inte ltt hitta nt lika bra som den hr. Alla andra kommer att knnas bleka efter det hr.
Keplers bsta bok, och d har jag tyckt att de andra varit bra!!

Ellinor Karlberg

2013-01-05

S oerhrt spnnande

Katarina Persson

2013-01-01

Har ni inte redan gjort det s ls Kepler. Men ls bckerna i "rtt" ordning. Riktiga bladvndare, gr bara inte att sluta.

Ann Simonsson

2012-12-31

Keplers bsta. Spnning frn frsta sidan.

Eva Lo Martire

2012-12-30

Mycket spnnande! Bsta boken i serien!!!

Heln Lundstrm

2012-12-29

Ett riktigt msterverk!!! Detta r boken fr dig som lskar strcklsning. Karaktrerna ligger mig varmt om hjrtat, bde de onda och de goda.
Detta r den bsta bok jag ngonsin lst

Maria Strmqvist

2012-12-29

Bsta deckaren jag lst!!!

Maria Broe

2012-12-28

Helt fantastiskt spnnande! Strcklste den under en dag. Nerverna p helspnn hela tiden, kunde inte slappna av fr en sekund!!!

Kerstin Hellgren

2012-12-28

Mycket bra och spnnande bok. Tycker dock att det r ondigt mycket hemsk vld i boken. Den hade varit precis lika bra utan detta vervld, tycker jag allts.

2012-12-27

WOW, bara lskar denna bok av Kepler, precis som jag lskat de vriga. Boken cirklar som vanligt kring Joona Linna, men hr i boken fr han och hans person en mycket strre plats tycker jag. Hr vvs trdar samman som man nystat och dragit lite i, i de vriga bckerna, saker och ting faller p plats, tror man... fr att sedan terigen vara trdar som ska knytas, vvas vidare in i nsta bok... Mordet/morden r som vanligt bestialiska, men det r inte fokus fr mig, det r inget som str mig, det r bara en del i det hela, det som fster bst r de bredvid berttelser om mnniskorna bakom, mnniskorna runt omkring, om deras rationaliteter, deras val och beslut, deras frutsttningar och deras svrigheter...

Tommy Forsman

2012-12-27

2012 rs bsta deckare, som nd inte riktigt fr full pott d man vant sig med Keplers otroliga bcker. Vntar redan p nsta....

Eva Jacobson

2012-12-26

Stark 2:a. Lttlst och lite spnnande. Tyvrr ca 100 sidor fr lng. Utdraget och tjatigt slut.

Jan Banan

2012-12-25

Den hr boken r fruktansvrt bra tre fjrdedelar igenom. Den har allt man kan nska sig. Den r smart, klaustrofobisk, gastkramande och har en mystik med ett hrligt tempo i handlingen, man vill helt enkelt bara ha mer. Sedan sin vana trogen raserar frfattarparet allt med en sista fjrdedel som r bland det smsta jag ngonsin lst. Helt pltsligt frvandlas detta msterverk bara p ngra f sidor till en obarmkuslig ointressant kalkon. Den blir orimlig, frutsgbar och hopplst usel, likt en Rutger Hauer film. Nr sedan frfattarna slutligen gnar en stor del av epilogen t att frklara fr lsarna hur berttelsen r tnkt att hnga ihop s greppar jag spyhinken. Jag skulle vilja rda frfattarparet till att i framtiden inte tnka p kommande filmanus under skrivarbetet, utan att istllet koncentrera sig p att f ihop berttelsen ordentligt p ett stt som deras ofta mycket spnnande berttelser frtjnar. Lmna allt vad filmskapande heter t folk som r utbildade fr den delen av processen!!! Betyget som lnge lg p 5 niv, landar nu bara p svag 3:a.

Marita Ryen

2012-12-22

Mycket spnnande strcklsarbok. Vissa saker kndes verdrivet drav "bara" 4,5 i betyg. Bsta boken av Kepler hittils.

Hanna *

2012-12-21

Det kryper i kroppen efter varje blad. Beskrivningarna r detaljerade & man vill ha mer. En del scener knns kanske lite overkliga men det beror ju p HUR man vljer att se det. Jag vljer att se det som mnniskors desperation. Ser fram emot nsta bok.

Carolina E

2012-12-18

Okej, jag medger att jag har blivit "Keplerfrlst" - Det hr r deras bsta hittills. Det var lnge sedan jag sgs in i en bok,

lnge sedan en bok fick mig att hlla andan

och vilja blddra vidare med en gng fr att f veta vad som hnder.

De tigare bckerna har innehllit lite fr mycket "Hokus Pokus" fr mig

och fr mnga poliser som har en helt och fullt korrekt intuition.

Men nr det kommer till seriemrdare s mste jag vl erknna

att jag kan frbi se mycket som jag annars kanske hade sett som lite verdrivet.

Om ni ska lsa den hr, se d till att ni har tid framfr er.

Det r mitt bsta tips!

Anneli Gustavsson

2012-12-16

Boken r egentligen en STRCK LSAR bok men man mste ju jobba lite emellan Kanon bok!! Mste lsas

Anita H

2012-12-14

Spnning!!!!!
Jag har sett recensioner dr man skrivit att den var overklig. Klart den r - men vad gr det ?? Det r ju inte en memoar eller biografi... Boken r s spnnande!!
Rekommenderas!

Gunilla E

2012-12-11

Spnnande. Men inte trovrdig - fr detaljerat vld.

Detta r den fjrde boken och helt klart var frvntningarna p topp. Dessutom hade boken ftt vldigt bra kritik (p vissa stllen).. Fr det frsta tycker jag det tar en vldigt lng tid innan den blir ngot som helst spnnande. Nr vl det brjar tnda till i handlingen r det mycket blod och knivar och massa blod, allt beskrivet vldigt noggrant. Detta gr att man tappar handlingen, ven omgivningen beskrivs vldigt noggrant.Javisst ibland r det toppen att f omgivningarna beskrivna,,ibland r det utfyllnad. Det knns ibland som frfattarna har lite brttom att producera en uppfljare. Och nej den lever inte alls upp till de tidigare bckerna. Vad har hnt?

Bea Bea

2012-12-07

S overklig historia att det till slut blir ljligt. Lckberg du r frlten!

2012-12-02

Det hr var Lars Keplers allra bsta bok (hittills) tycker jag!

Jag har i och fr sig tyckt vldigt mycket om alla dom tre tidigare bckerna, men den hr var nnu lite bttre.

Sandmannen var otroligt spnnande och otck. Cliffhangers i nstan vartenda kapitel. Och ocks en lite irriterande cliffhanger p slutet, s nu lngtar jag ju redan efter bok nummer fem.

Kan verkligen rekommendera boken, men ls helst bckerna i rtt ordning, fr jag tror att man har strre behllning av dom d.

( Ls grna alla mina bokrecensioner i min blogg, Bims Blogg - http://bimsblogg.wordpress.com/category/bokrecensioner/ )

Evelina Jansson

2012-12-01

S jkla bra!!!!

Johanna Hellstrm

2012-11-28

Jag lskar Kepler. Mer, mer, mer!

Maria Larsson

2012-11-27

Liksom de tidigare Lars Kepler-bckerna knns "Sandmannen" som den r skriven under extrem tidspress. Redan vid sidan 74 blir jag konfunderad ver varfr en seriemrdare blir dmd i kammarrtten. Det knns inte riktigt som om frfattarparet har koll p rttsinstanserna i Sverige (och med handen p hjrtat tar det bara ett par sekunder att hitta sdan information p ntet idag).

Intrycket blir redan frn brjan att boken r slarvigt sammansatt.

Det som skiljer "Sandmannen" frn de tre tidigare bckerna r att inledningen r ganska seg. Tidigare har det rafflande tempot bckerna igenom blivit deras signum. Hr tar inte handlingen fart frrn efter halva boken.

Vi fr terigen trffa kriminalkommissarie Joona Linna som enligt frsta boken "Hypnotisren" r uppvuxen i Stockholmsfrorter och har gtt i svenska skolor men nd bryter p finska (fullkomligt ologiskt). I "Sandmannen" hamnar Linnas frflutna i fokus d en av seriemrdaren Jurek Walters offer visar sig leva. Walter r dmd till rttspsykiatrisk vrd och isolering och man behver genast finna ngon som kan ta sig in p skerthetsenheten och vinna seriemrdarens frtroende.

Personligen har jag svrt fr att lsa sknlitteratur som r skriven i presens. Dock mste jag nog sga att "Sandmannen" trots allt r Keplers hittills bsta bok.

Maria Larsson

2012-11-27

Segare inledning n i de tidigare bckerna. Ger ett intryck av att vara skriven under extrem tidspress och slarvigt sammansatt. Jag vnjer mig inte heller vid att lsa sknlitteratur i presens.

Tony Lundn

2012-11-23

Bst hittills utav makarna Ahndoril!

Bjrn Math

2012-11-19

Det tar ett tag innan det lyfter. Efter halva boken undrar man fortfarande vad som r p G.
Dock tar den sig och slutet r bra.

Books I love

2012-11-18

Fjrde boken av Lars Kepler och de r terigen Inte i nrheten av "Hypnotisren"s storhet. Handlingen r helt okej, men bitvis vldigt lngrandig. Dock lsvrd.

Kenneth Olausson

2012-11-11

I 183 korta, snrtiga kapitel och en flersidig epilog visar oss herrskapet Lars Kepler hur ett fiktivt helvete kan se ut fr poliser, skyldiga och oskyldiga och grningsmn av olika slag. Men trovrdigheten i storyn r minst sagt lg. Boken r spnnande p bara ett stt, nmligen i den meningen att det r intressant att se hur frfattarna skall kunna ro sin kriminalroman i land. Det gr dock dligt.

Ola Janker

2012-11-06

Ok, man lser s klart Kepler mest fr ngra timmars underhllande(?) verklighetsflykt och eftersom frvntningarna d inte r direkt uppskruvade funkar det, stundtals r det ocks spnnande. D kanske det inte spelar s stor roll att trovrdigheten i berttelsen r lika med noll, att blodet flyter ja jklar och att den r s utstuderat vldsam att det blir ganska ljligt. Godknt men inte mer. Om tv dagar har jag troligen glmt handlingen ocks...:-)