Sandmannen

Kepler, Lars

| 2012

Ny bok av succfrfattaren Lars Kepler - Sandmannen! Efter den enorma succn med Hypnotisren, Paganinikontraktet och Eldvittnet r paret Lars Kepler ntligen tillbaka med nnu en kriminalroman i vrldsklass - Sandmannen. Keplers fjrde bok r en vlskriven strcklsningsdeckare som vertrffar alla dina frvntningar. Ls drren och hll nattlampan tnd ... En ung man hittas gende p en hg jrnvgsbro en kall vinternatt i Stockholm. Han har legionrssjukan och r svrt nerkyld. P Sdersjukhuset visar det sig att han r ddfrklarad sedan sju r. Mannen var ett av seriemrdaren Jurek Walters sista offer innan han greps av Joona Linna. Jurek Walter dmdes till rttspsykiatrisk vrd och total isolering. Var har den unge mannen befunnit sig hela tiden? Hans ovntade vittnesml gr att det gamla fallet mste tas upp igen. Det r brttom. Ngon mste ta sig in och vinna seriemrdarens...

Sara M

2023-07-31

En man hittas gende p en hg jrnvgsbro, han r nerkyld och det visar sig att han r ddfrklarad sen 7 r tillbaka. Mannen var ett av serieledarens Jureks sista offer, Jurek dmdes till total isolering p en rttspsykiatrisk avdelning. Frgan r, var har han varit under alla dessa r?

Det hr r del 4 om kommisarie Jonna Linna. Jag har lst ngra av Keplers bcker och planerar att lsa alla fr det hr r bra, det hr r riktigt bra! Jag kommer p mig sjlv att blddra snabbare och snabbare, lsningen bara flyger fram. Kepler r s duktiga p att skriva spnnande, nervkittlande och precis s psykologiskt som jag vill ha det.
Bitvis r det alldeles fr rtt och vldsamt, jag tycker nog att de borde dra ner den biten lite. Men trots det gillar jag boken mycket!

En ung man hittas gende p en hg jrnvgsbro en kall vinternatt i Stockholm. Har r nerkyld och har legionrssjukan. P sjukhuset visar det sig att han r ddfrklarad sen sju r tillbaka. Mannen var ett av serieledarens Jureks sista offer, Jurek dmdes till total isolering p en rttspsykiatrisk avdelning. Frgan r, var har han varit under alla dessa r?

Det hr r del 4 om kommisarie Jonna Linna. Jag r lite sen p bollen att lsa Keplers bcker och jag har ju tur att det finns ngra bcker till att lsa. Det hr gillar jag - det r bra driv och tempo genom hela boken, jag r fastnaglad frn frsta till sista sidan. Boken r spnnande, nervkittlande och s dr psykologiskt otck som gr det svrt att sitta still i soffan nr jag lser - jag vill fly men nd stanna kvar och fortstta lsa fr att se vad som kommer hnda.

Jessica Alvklinga

2022-12-15

En av dom bsta i serien!

Eva Mrnhed

2022-07-20

Vet inte riktigt vilket betyg jag ska stta. Boken r brutal och jag mdde s dligt av den. Samtidigt var den oerhrt vlskriven och omjlig att lgga frn sig. Var fr frfattarna sina ider frn, undrar jag.

Marie Bystrm

2021-08-14

lskar hela serien om Joona Linna. Sandmannen hller dig i spnning rakt igenom. 👍👍👍👍

Linda Vanil

2021-04-06

Den bsta bok jag lst p lnge!

Maria B

2020-07-28

Ruggigt spnnande och lika vlskriven som alla tidigare Keplerbcker.

Ellinor

2020-06-24

Kepler kan verkligen skriva spnnande bcker.

Elina

2020-02-09

Riktigt bra!

Bokslukerskan 93

2019-01-18

Alla lskar Kepler. Simple s that

Bokdjungeln

2019-01-11

Boken brjar vldigt bra s jag frvntade mig en hel del av den. Men dessvrre s blir boken smre mot slutet. Det r s synd fr den hade kunnat vara riktigt bra d den r sjukt spnnande och obehaglig p sina stllen. Dessvrre hller det inte hela vgen och jag skulle drmed pst att fregngaren "Eldvittnet" r bttre.

Bokdjungeln

2019-01-11

Karin Axell

2018-12-13

Tnk om denna skrivarduo under pseudonym kunde sluta skriva ingende sexscener som inte fyller ngon som helst funktion eller frhjer lsvrdet av historien p ngot vis. Fr ingenting annat ur karaktrernas privatliv skildras spass ingende som deras i det nrmaste halvperverterade knsumgnge vilket gr trovrdigheten s oerhrt lg i annars hyfsat intressanta berttelser och skildringar. Vilket gr det hela lite enahanda och frutsgbart vad det gller den biten iallafall. Tur det inte hnder s ofta s det frstr helheten totalt och tur man kan spola frbi dessa skildringar nr man lyssnar p ljudbok.

I vrigt uppns inte helt sllan en smula gastkramande spnning, intressanta intriger och skna cliffhangers mellan kapitlen.

Hade det dr meningslsa sexdrvlet skippats hade denna serie helt klart ftt hgre betyg.

Ronnie Videli

2018-08-31

Spnnande!

Evasbokhylla

2018-07-31

Tyckte inte om bok nr tv & tre s Kepler har ftt vila, men jisses vilken nagelbitare och spnnande bok.

2018-06-20

Ja den brjar rtt ok men slutar som alltid i alltfr mycket action och blodbad utan ngon som helst finess. Det r s osannolikt och mnga scener s oerhrt larviga och frutsgbara. Tex varfr g ut ur en bil och kolla ett bylte p en vg d man har polismannen i telefon som varnar fr att stanna och absolut inte lmna bilen. Det r som om frfattarparet frsker stimulera varandra till den ena verdriften efter den andra- Slarvigt skriven men visst r det ok spnning. Svag 2:a.

Monica Carlsson

2017-10-23

Spnnande!

Marie Stenshammer

2017-04-17

Spnnande och otroligt bra! Mste lsas!

my frost

2017-04-12

Den bsta av Keplers bcker om Joona Linna!

Rebeca Lindquist

2017-04-03

Hade aldrig kunnat tnka mig att ven denna boken skulle hlla samma hga standard p svl story som spnningen, nnu en fantastisk bra skriven bok av Kepler.

2017-01-11

Spnnande, fartfylld och lttlst. Blir lite frstrd i slutet p grund av det typiska monstersyndromet dr frvaren r s pass vermktig att det nstan blir ljligt. Obehaglig psykiatriker medverkar!

Marina Pedersen

2016-10-29

Kanon

Sarah Olsson

2016-10-10

Overklig handling, fast p ett bra stt. "Vanliga" mrdare r inte s spnnande att lsa om, trots allt. Lste ut den hr mycket snabbt.
Negativa saker: vissa grejer kndes inte helt genomtnkta. Jag satt ngra gnger och undrade om saker man inte fick svar p. Och s var det lite sexuellt vld mot kvinnor i mitten, vilket jag verkligen avskyr att lsa om. Det gjorde att det tog lngre tid fr mig att lsa klart boken, jag var tvungen att ta en tv dagars paus efter den delen av boken.

Amanda - Lsbulle

2016-09-16

Ok. Spoiler alert: Det r spnnande att Sagas prestation som infiltratr ses som lyckad, eftersom hon trots allt lyckas f fram information som gr att Felicias liv kunde rddas - men till vilket pris sker det? Det resulterar i att cirka tio personer ddas p fngelset, och ytterligare fem stycken ute p Reidars grd. Var det vrt det? Kan det rimligtvis anses som en lyckad prestation? Slut p spoiler.

Just insatsen ovan symboliserar hela boken rtt bra. Det r s mnga som dr. Sn obeskrivlig ondska. S dumma offer (jomen kliv ur bilen, trots varningar, fr att underska ett bylte p bilvgen mitt i natten. Lmna dessutom mobilen p stet i bilen medan du gr detta, trots att din polispojkvn r i luren. Det knns rimligt!). Och s overkliga polisinsatser och scenarion. Jag blir alldeles matt, och lite ledsen ver att en deckare numera mste vara s hr fullproppad med icke helt trovrdigt material fr att st ut frn mngden. Jag tror inte p det, helt enkelt. Det skulle inte kunna g till s hr.

Fredrik Davidson

2016-04-14

Alldeles ondigt vldsam, ohygglig historia.

Lotta Strandberg

2016-03-16

Usch, s obehaglig.. Men bra! Saga Bauers infiltration r riktigt spnnande. Nu tar jag en liten andhmtningspaus innan Stalker.

Johan CB

2015-12-03

Nina Gustafsson

2015-09-01

En deckare i min smak med rasande tempo och fr den delen nd rtt vlutvecklade karaktrer. Lite som ett manus fr en actionfilm kanske, men s nra en femma man kan komma.

Jessica S

2015-08-25

Kndes simpel och lite som ett filmmanus, med faktafel nr det gller exempelvis domstolar. Ganska spnnande nd i inledningen men slutet fick jag skumma fr det var fr dligt.. Ingen mer Kepler fr mig.

Maria B Hansson

2015-08-12

En berttarstil som passar mig. Rapp, rak och duktigt spnnande med trovrdiga karaktrer.

Madame Medusa

2015-07-15

Bladvndare... Hller mig kvar!

Therse Lnneberg

2015-07-08

Spnnande, kryper under skinnet och sjukt brutal. Mste ta en paus innan jag vgar lsa Stalker...

2015-06-27

Efter att ha haft vldigt blandade knslor fr Keplers tidigare bcker s har Sandmannen inte lockat speciellt mycket. Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2015/06/sandmannen-av-lars-kepler.html

Annica Nordstrm

2015-04-24

Detta r enligt mig deras bsta bok! Spnnande, intressant och fngslande. Kepler lyckas alltid hitta p s intressanta mrdare!

Therese stman

2015-02-15

Vldigt spnnande bok! Betyg: 4

Pernilla Engstrm

2015-02-14

Som vanligt med Kepler. Superlskig men fngslande.

Kevin Nguyen

2015-02-13

Storyn r vltnkt och r stringent. Bokens korta kapitlen gr den till en effektiv bladvndare! Blir nnu mysigare om man lyssnar p Jonas Malmsjs berttarrst.
Rekommenderas!

Mariette Enelycke

2015-01-11

Fantastisk, spnnande!

Inger Jonsson

2015-01-04

Otroligt bra upplsning av en otroligt spnnande bok.

Katarina Nord

2014-11-30

Hemsk, vldsam och spnnande. Jonas Malmsj lser fantastiskt bra och jag har svrt att sluta lyssna. Dock var det ibland fr otckt fr att lyssna innan jag somnar. Ibland tycker jag storyn pminner mig om Hannibal/nr lammen tystnar.

Erica S

2014-11-26

En mycket spnnande bok. Vldigt svrt att lgga ifrn sig. Rekomenderas starkt.

Maritha .

2014-11-25

Sjukt bra skrivet, en skickligt uppbyggd kuslig knsla boken igenom som hll mig i jrngrepp.

Miss Me Mo

2014-11-19

Wow nnu bttre n hypnotisren, som jag lskade. Snyggt plot, snyggt skriven. Man lr knna huvudpersonen bttre och historien ter sig in i mig.

2014-11-14

Hg fart och spnnande frn brjan till slut.

Sandy Hanna

2014-11-11

Av Keplers bsta... slr ut frsta boken helt klart!

Linda Dahlhjd

2014-10-18

Oerhrt lskig! Vlskriven och spnnande bok. Min favorit hittills i serien av Kepler!

Tommy Nordsvahn

2014-09-23

Absolut den smsta skit som tryckta p papper och d rknar jag med toapapper

Tommy Nordsvahn

2014-09-11